Ile ofert pozyska MPK Poznań w przetargach na autobusy spalinowe? Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu szuka dostawców autobusów z silnikiem Diesla w dwóch przetargach.
Chodzi o pojazdy klasy I kategorii MAXI (4+10 w opcji) i MEGA (19 + 5 w opcji). O ogłoszeniu obu przetargów pisaliśmy w InfoBusie tutaj i tutaj. Sprawdzamy jakie autobusy chce zamówić MPK.
Rozkład jazdy:
- Jakie klasy autobusów MPK Poznań zamierza zakupić w ramach przetargów?
- Jakie kryteria oceny ofert wyodrębniło MPK Poznań w przetargach?
- Jakie są minimalne wymagania dotyczące długości i napędu autobusów w obu kategoriach?
Punktacja oferentów
MPK Poznań w obu przetargach wyodrębnił takie kryteria oceny ofert jak: cena (75%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (14%), warunki gwarancji i serwisu (6%), gotowość techniczna (5%).
W przypadku parametrów technicznych, MPK w obu postępowaniach premiuje następujące rozwiązania:
- największa powierzchnia niskiej podłogi [m2] – 10 pkt,
- panoramiczna szyba czołowa – 8 pkt,
- możliwość jednoczesnej regulacji wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem – 5 pkt,
- najniższe zadeklarowane zużycie paliwa [l/100km] – 25 pkt,
- 3-częściowy zderzak przedni – 5 pkt,
- układ rekuperacji energii hamowania, magazynowanej w specjalnych kondensatorach i oddawanej do instalacji elektrycznej autobusu – 7 pkt,
- system wykrywający zagrożenia na drodze przed pojazdem, który w zależności od sytuacji drogowej zmniejszy lub zredukuje do zera prędkość pojazdu – 7 pkt,
- spełnienie wymogów odnoszących się do niepalności materiałów użytych do wygłuszenia komory silnika w oferowanych autobusach – 5 pkt,
- zaoferowanie autobusów spełniających wymogi odnoszące się do palności materiałów użytych wewnątrz konstrukcji oferowanych autobusów [Homologacja palności typu pojazdu zgodnie z regulaminem nr 118 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – 10 pkt,
- zaoferowanie autobusów spełniających wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem nr 66 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – 10 pkt,
- zaoferowanie pojazdów spełniających wymogi Regulaminu 93 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – w zakresie urządzeń zabezpieczających przed wjechaniem pod przód pojazdu – 3 pkt,
- certyfikat potwierdzający spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) Jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt.
Specyfikacja autobusów
Autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,0 m (MAXI) i od 17,5 do 18,0 m (MEGA). Zamawiający dopuszcza pojazdy z tolerancją długości +/- 15 cm pod warunkiem posiadania homologacji dopuszczającej jego eksploatację na rynku polskim. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje (w autobusach MAXI) i czworo (w autobusach MEGA) dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 (MAXI) i 2-2-2-2 (MEGA). Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i chłodzeniem powietrza doładowującego, o mocy powyżej 200 kW. Autobusy będą wyposażone w zbiornik główny paliwa o pojemności minimum 250 litrów gwarantujący przebieg minimum 400 km.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, z wydzielonym wejściem dla kierowcy przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie oraz z wejściem z przestrzeni pasażerskiej przez oszklone drzwi wewnętrzne zamykane od zewnątrz na zamek patentowy z możliwością ich zablokowania od wewnątrz.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach w wersji miękkiej o budowie modułowej wykonanych z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym.
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się tablice podsufitowe LED oraz tablice wewnętrzne boczne z przebiegiem linii tzw. termometr – będą to ekrany LCD o przekątnej minimum 38 cali. Oprócz tego, w pojazdach zamontowane mają być monitory informacji publicznej, tj. ekrany LCD o przekątnej minimum 22 cali. Ponadto, autobusy mają być wyposażone w system zliczania pasażerów.
Znajomy tercet
Od ostatniego przetargu na autobusy spalinowe, SWZ niewiele się zmieniło. Mieliśmy wówczas trzy oferty od Daimler Buses, Solarisa i MAN-a. Z tego tercetu pierwszy z wymienionych, wyszedł zwycięsko z uwagi na zaoferowanie najniższej ceny. Jednocześnie MAN mógł liczyć na najwięcej punktów w „technice”. W tej sytuacji trudno wskazać potencjalnego zwycięzcę w obu przetargach. Z dużym prawdopodobieństwem jednak możemy liczyć na ten sam skład na otwarciu ofert. A odbędzie się ono w dniach 9 i 10 stycznia.
Przetargi można śledzić na platformie zakupowej MPK: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html?page=1
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze