Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Historyczny moment. Ostatni autobus diesla w sieci Komunikacji Miejskiej Rybnik

infobus
21.10.2024 19:03
0 Komentarzy

W październiku Komunikacja Miejska w Rybniku osiągnęła nowy poziom zielonego transportu publicznego w zakresie nisko- i bezemisyjnej floty.

Obecnie w mieście kursuje zaledwie jeden autobus napędzany klasycznym silnikiem diesla, a reszta taboru składa się z pojazdów ekologicznych, w tym 20 wodorowców..

Spis treści:

  1. Jakie pojazdy obsługują komunikację miejską w Rybniku?
  2. Jakie są plany rozwoju floty?
  3. Jak przebiegają testy nowych autobusów?
Komunikacja Miejska Rybnik ma już tylko jeden autobus z silnikiem Diesla
Komunikacja Miejska Rybnik ma już tylko jeden autobus z silnikiem Diesla

Dalsze zakupy

Miasto planuje dalszy rozwój floty niskoemisyjnych pojazdów i przewiduje zakup kolejnych 14 pojazdów wodorowych, które mogłyby trafić na ulice Rybnika w 2026 roku.

Przypomnijmy – w marcu 2023 roku Rybnik stał się pierwszym polskim miastem, które zakupiło autobusy wodorowe marki NesoBus. Obecnie miasto przygotowuje formalności do podpisania umowy na dofinansowanie kolejnych 14 pojazdów wodorowych, w tym:

  • 11 wodorowców klasy I kategorii MAXI o długości 12 metrów
  • 3 przegubowce klasy I kategorii MEGA o długości 18 metrów.

O tym projekcie pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Ostatni diesel

„Nasza spółka dysponuje obecnie tylko jednym autobusem z silnikiem Diesla, co czyni Rybnik jednym z liderów ekologicznej komunikacji miejskiej w Polsce” – podkreślają przedstawiciele Komunikacji Miejskiej Rybnik. Prywatni przewoźnicy obsługujący miasto również posiadają flotę ekologiczną, w tym autobusy elektryczne i zasilane gazem ziemnym (CNG).

Tymczasem w Rybniku trwają testy nowych autobusów wodorowych marki Solaris, które mogą stanowić kolejny krok w kierunku zielonej przyszłości miasta. „Testujemy autobusy na trasach z pasażerami, tankując wodór na stacji w Rybniku” – informuje spółka.

Zainteresowanie rozwojem transportu wodorowego rośnie, co zostało podkreślone podczas konferencji organizowanej przez miasto, w ramach której omawiano zarówno technologię stacji wodorowych, jak i efektywność autobusów wodorowych. Rybnik stawia na innowacyjne rozwiązania, które przyczynią się do zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi.

Komentarze