Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gmina Nowogard kupi dwa autobusy elektryczne i dwie ładowarki. Z CUPT-KPO

infobus
21.01.2025 08:00
0 Komentarzy

21 stycznia 2025 zachodniopomorska Gmina Nowogard ogłosiła przetarg na zakup dwóch autobusów elektrycznych oraz dwóch dwustanowiskowych stacji ładowania.

Wszystko to w ramach zamówienia pn. „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym wraz z dostawą i uruchomieniem stacji ładowania” – pn. 'Nowa linia pozamiejska’”. Z dofinansowaniem z CUPT-KPO. Dodajmy, że w ramach tego konkursu właśnie dzisiaj (21 stycznia 2025 ) kończy się czwarty nabór na zakupów zeroemisyjnych autobusów z budżetem ponad 551 mln zł. Dodatkowo, w 2023 i 2024 r. gminy mogły ubiegać się o środki z KPO na zakup autobusów regionalnych z kwotą wsparcia wynoszącą prawie 1,7 mld zł. wśród nich był właśnie Nowogard.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są wymagania dotyczące długości okresu gwarancji na baterie autobusów i stacje ładowania w przetargu Gminy Nowogard?
  2. Jakie doświadczenie muszą udokumentować wykonawcy, aby wziąć udział w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych i stacji ładowania?
  3. Do kiedy i w jaki sposób można składać oferty na realizację tego zamówienia?
Gmina Nowogard ogłosiła przetarg na realizację zamówienia publicznego pod nazwą „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym
Gmina Nowogard ogłosiła przetarg na realizację zamówienia publicznego pod nazwą „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym

Co chce Nowogard?

Zamówienie obejmuje dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych o długości od 8,0 do 9,0 metrów, szerokości do 2,4 m i wysokości maksymalnej 3,0 m.

Autobusy muszą być wyposażone w 52 miejsca dla pasażerów, z czego 21 to miejsca siedzące, oraz jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego.

Zamawiający wymaga, aby pojazdy były niskopodłogowe i wdrożone już do produkcji seryjnej, co oznacza, że nie mogą być prototypami. Przebieg autobusów nie może przekraczać 100 km, a data ich produkcji nie może być wcześniejsza niż 6 miesięcy przed dostawą.

W ramach zamówienia przewidziano również dostawę i montaż dwóch stacji ładowania dostosowanych parametrami do zakupionych pojazdów.

Gmina Nowogard ogłosiła przetarg na realizację zamówienia publicznego pod nazwą „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym
Gmina Nowogard ogłosiła przetarg na realizację zamówienia publicznego pod nazwą „Zakup taboru autobusowego o napędzie elektrycznym

Przetargowe wymagania

W przetargu określono wymagania dotyczące doświadczenia oferentów. Każdy wykonawca musi udokumentować realizację przynajmniej jednej dostawy obejmującej dwa autobusy elektryczne oraz jedną stację ładowania w ciągu ostatnich trzech lat.

Wszelkie oferty muszą być składane elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej do 24 lutego 2025 roku do godziny 11:00.

Oferty będą oceniane według trzech kryteriów:

  • Cena (60%) – obliczana na podstawie wzoru C = Cmin / Co x 60 pkt.
  • Okres gwarancji na baterie autobusów (20%) – punktowany w zależności od długości gwarancji w miesiącach, minimalny wymagany okres to 36 miesięcy.
  • Okres gwarancji na stacje ładowania (20%) – punktowany analogicznie do kryterium gwarancji na baterie.

Przetarg realizowany jest w ramach Dyrektywy 2014/24/UE i finansowany częściowo z funduszy unijnych. Więcej szczegółów oraz dokumentacja zamówienia dostępne są pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1049528.

FRPA w powiecie goleniowskim

Na konie dodajmy, że w 2024 roku cztery gminy z powiatu goleniowskiego otrzymały ponad milion złotych wsparcia z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA). Największym beneficjentem okazała się gmina Nowogard, która na funkcjonowanie 11 linii autobusowych o łącznej długości 442 km otrzymała aż 686 407,35 zł.

Gmina Goleniów uzyskała wsparcie w wysokości 210 924 zł na realizację 4 linii autobusowych o długości 119,5 km. Dofinansowanie trafiło również do gmin Maszewo (121 459,20 zł na 5 linii, 128,4 km) oraz Stepnica (32 847 zł na 3 linie, 42,5 km).

Gminy Przybiernów i Osina, które dotąd nie korzystały z funduszu, mogą skorzystać z nowego naboru wniosków. Wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski podkreślił znaczenie FRPA w przeciwdziałaniu wykluczeniu komunikacyjnemu:

-„Fundusz Autobusowy powstał po to, by zapewnić mieszkańcom lepszy dostęp do transportu publicznego, szczególnie w gminach wiejskich i peryferyjnych.”

Komentarze