Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczne Solarisy ładowane Siemensem. W Hamburgu [FILM]

infobus
23.08.2016 16:24
0 Komentarzy

17 sierpnia br. niemiecki przewoźnik Hamburger Hochbahn oficjalnie wprowadził do ruchu trzy elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric.

Najnowsze pojazdy obsługują innowacyjną linię 109 i korzystają z odwróconych pantografów firmy Siemens, które wcześniej zbudowano pod kątem obsługi hybrydowych autobusów Volvo 7900 Hybrid. To pierwszy tego przypadek w Europie, aby pojazdy dwóch różnych marek korzystały z tej samej sieci ładowania energią elektryczną w codziennym ruchu. Generalnie takie sytuacje miały już miejsce ? np. w Krakowie ? ale tylko podczas testów. Dla Solarisa taka sytuacja była dodatkowym wyzwaniem, co podkreślił w swoim przemówieniu dr Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach: -?Produkując autobusy Urbino 12 electric dla Hamburga musieliśmy po raz pierwszy uwzględnić istniejący już system ładowania. Sprostaliśmy temu wyzwaniu, co zarazem stanowi ważny krok w kierunku standaryzacji infrastruktury ładującej dla elektrycznych autobusów.”

Sposób ładowania elektrycznych pojazdów pokazuje poniższy film:

{https://www.youtube.com/watch?v=iynThso2XsM}

Innowacyjna linia 109 to dziesięciokilometrowa trasa prowadząca przez centrum Hamburga. Stanowi ona świetną bazę do tego, aby sprawdzić różnorodne alternatywne napędy w takich samych, wymagających warunkach. Skumulowanie wielu niekonwencjonalnych pojazdów na jednej linii zmusza producentów do standaryzacji, a zarazem zapewnia alternatywnym pojazdom lepszą rozpoznawalność przez mieszkańców. Stacja szybkiego ładownia znajduje się na pętli ZOB przy dworcu kolejowym i przy mocy 300 kW umożliwia w ciągu sześciu minut pełne naładowanie pojazdów. Dodatkowo pojazdy ładowane są na terenie zajezdni Hummelsbuettel.

Nowatorski jak Solaris

Najnowsze trzy Urbino 12 electric to pierwsze elektryczne autobusy z nowej generacji Solarisa we flocie Hamburger Hochbahn. Wcześniej polski producent przekazał niemieckiemu przewoźnikowi dwa elektrobusy Urbino 18,75 z dodatkowym ogniwami paliwowymi marki Ballard, które zwiększają zasięg pojazdów. Tankowanie wodorem zaplanowano tylko raz dziennie, po powrocie do zajezdni. Autobusy są przygotowane do przejechania ponad 300 km każdego dnia. Wartym odnotowania jest fakt, że mierzące 18,75-metra Urbino to najdłuższe dotychczas elektrobusy zbudowane przez polskiego producenta.

Komentarze