Do trzech razy sztuka? Powiat Nyski po raz trzeci ogłasza przetarg na autobusy dla PKS
Powiat Nyski po raz trzeci ogłosił przetarg na zakup autobusów niskoemisyjnych dla transportu publicznego.
Zamówienie dotyczy dostawy dwóch pojazdów i jest finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Zamawiającym jest Powiat Nyski – Starostwo Powiatowe w Nysie, a finalnym odbiorcą – PKS Nysa.
O drugim nieudanym podejściu do tego zakupu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów zamierza kupić Powiat Nyski w najnowszym postępowaniu?
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze wykonawcy?
- Kiedy upływa termin składania ofert w tym przetargu?
Próba numer trzy
8 września 2025 r. na platformie eZamawiający ukazało się nyskie zamówienie na dostawę dwóch niskoemisyjnych autobusów dla transportu publicznego klasy II kategorii MAXI – o długości od 10 do 13,5 metra, z minimum 35 miejscami siedzącymi. Wymagania techniczne określono w załączniku „Opis Przedmiotu Zamówienia”, który należy obowiązkowo dołączyć do oferty. Szczegółowa specyfikacja techniczna obejmuje m.in.:
- konstrukcję dostosowaną do przewozu osób z niepełnosprawnościami (w tym na wózkach inwalidzkich),
- pełną klimatyzację,
- elektroniczny system informacji pasażerskiej,
- ergonomiczne stanowisko pracy kierowcy,
- miękkie, tapicerowane fotele,
- silnik spalinowy zgodny z normą Euro 6 o mocy co najmniej 180 kW (jeśli zamawiający nie zaktualizował zapisów względem poprzedniego przetargu).
Przetargowe wymagania
Warunki udziału w postępowaniu nie wskazują na konieczność wykazania wcześniejszego doświadczenia w dostawach pojazdów tego typu, choć szczegóły dostępne są w dokumentacji przetargowej. Realizacja zamówienia planowana jest na okres od 15 października 2025 r. do 31 lipca 2026 r..
Na oferty zamawiający czeka do 15 października 2025 r. (do godz. 10:00), a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji – 40%
To już trzecia próba realizacji tego zamówienia. Dwa poprzednie postępowania – ogłoszone w 2024 i 2025 roku – zakończyły się fiaskiem. Ostatnie z nich zostało unieważnione 28 sierpnia 2025 r. z powodu braku jakiejkolwiek oferty. Wcześniejsze postępowanie anulowano jeszcze przed terminem składania ofert – PKS Nysa zadeklarował wówczas brak możliwości zapewnienia wymaganych rocznych przebiegów, co eliminowało projekt z dofinansowania w ramach KPO.
Budżet poprzedniego postępowania opiewał na 2.000.000 PLN brutto (czyli 1.626.016 PLN netto) – co dawało ok. 813.000 PLN netto za jeden autobus. Biorąc pod uwagę wzrost cen taboru, inflację oraz wymagania techniczne, eksperci rynku transportu publicznego oceniali tę kwotę jako zbyt niską. Czy trzecie podejście okaże się skuteczne? Zobaczymy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: 👉 https://powiat-nysa.ezamawiajacy.pl/pn/powiat-nysa/demand/notice/public/175402/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze