Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego najnowsze Solarisy MZK Opole mają czarny pasek pod logo?

infobus
01.01.2025 17:09
0 Komentarzy

W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris.

Pojazdy obsługują trasy numer 3 i 11. Podobnie jak w poprzedniej modele Urbino 12 electric, pojazdy charakteryzują się innowacyjnym systemem CMS, który wykorzystuje radar do inicjowania automatycznego hamowania w przypadku zagrożenia kolizją. Pojazd \z takim urządzeniem można poznać po czarnym pasku na przedniej ścianie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie linie autobusowe w Opolu obsługują nowe elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric?
  2. Jaki system bezpieczeństwa został zastosowany w autobusach Solaris Urbino 12 electric w Opolu?
  3. Ile elektrycznych autobusów Solaris ma docelowo jeździć w Opolu po zrealizowaniu nowych zamówień?
W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris.
W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris / fot. MZK Opole

Bezeceństwo i komfort

12-metrowe Solarisy Urbino 12 electric wyróżniają się nie tylko cichą i ekologiczną pracą, ale także zaawansowanym wyposażeniem. Są to pierwsze w Polsce autobusy marki Solaris wyposażone w system CMS, który analizuje otoczenie pojazdu i w razie potrzeby inicjuje hamowanie w celu minimalizacji skutków ewentualnej kolizji. Kierowcy doceniają również asystenta prawej strony, pomagającego w manewrowaniu, oraz nowoczesną deskę rozdzielczą, która zwiększa ergonomię pracy. Kolejna tak wyposażone „jamniki” trafią do Warszawy.

Wnętrze opolskich pojazdów zaprojektowano z myślą o komforcie pasażerów – autobusy pomieszczą do 80 osób, z czego 29 na miejscach siedzących. Klimatyzacja z pompą ciepła CO₂ zapewnia optymalną temperaturę w każdą pogodę, a pasażerowie mogą korzystać z ładowarek USB i darmowego Wi-Fi.

Elektryczne autobusy Urbino 12 electric mogą przejechać na jednym ładowaniu około 170 km, co czyni je doskonałym rozwiązaniem dla miejskiego transportu publicznego. Zasilane są bateriami Solaris High Energy, które mogą być ładowane zarówno poprzez ładowarki plug-in, jak i pantografy odwrócone, zainstalowane na pętli przy ul. Pużaka i w zajezdni przy ul. Luboszyckiej.

Zakup autobusów był częścią projektu „Elektromobilne Opole – etap II”, którego całkowity koszt wyniósł prawie 34 miliony złotych, z czego niemal 20 milionów pochodziło z funduszy unijnych.

W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris / fot. MZK Opole
W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris / fot. MZK Opole

Rozwój floty elektrycznej w Opolu

MZK Opole konsekwentnie rozwija flotę pojazdów elektrycznych. W grudniu 2024 roku do floty dołączyło dziewięć nowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino electric, zwiększając ich liczbę do 22.

Dodatkowo, MZK Opole planuje zakup kolejnych pięciu autobusów elektrycznych, co podniesie łączną liczbę elektrobusów do 27.

Po zrealizowaniu tego zamówienia elektryczne autobusy będą stanowić niemal 20% całej floty miejskiego przewoźnika.

W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris / fot. MZK Opole
W grudniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu wprowadził na linie kolejne autobusy elektryczne marki Solaris / fot. MZK Opole

Komentarze