Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy ZKKM Chrzanów zmienił wymogi w II przetargu na linie autobusowe? Analiza SWZ

infobus
01.12.2025 11:09
0 Komentarzy

Związek Komunalny Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie ponownie szuka przewoźnika z autobusami do obsługi linii przez 10 lat.

Liniowy przetarg ogłoszono w dniu 17 listopada 2025 roku, a więcej na ten temat można przeczytać w InfoBusie tutaj. Jest to drugie podejście zamawiającego. Za pierwszym razem ZKKM otrzymał dwie oferty, które jednak przekraczały jego możliwości finansowe. Sprawdzamy nowe SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile linii komunikacyjnych ma obsługiwać przyszły operator ZKKM Chrzanów?
  2. Jaką minimalną liczbę autobusów głównych musi posiadać wykonawca?
  3. Jakie jest jedyne kryterium oceny ofert w tym postępowaniu?
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ

Kontrakt na 10 lat

ZKKM planuje, że świadczenie usług autobusowego transportu publicznego trwać będzie 120 miesięcy. Planowane rozpoczęcie realizacji usługi nastąpić ma od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po piętnastu dniach od daty podpisania umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 1 marca 2026 r.

Planowana praca przewozowa w okresie całej umowy to 8.727.074,0 wzkm. Operator będzie miał obowiązek świadczyć usługi na następujących 14 liniach komunikacyjnych: A, B, La, Lb, Lc, P, 8, 17a, 17b, 25, 29, 32a, 33, 38 i zgodnie z ustalonymi przez ZKKM rozkładami jazdy.

Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ

Wymagany tabor

Zamawiający wymaga od wykonawcy posiadania taboru autobusowego w określonych liczbach:

  • co najmniej 6 sztuk autobusów głównych,
  • 5 sztuk autobusów rezerwowych,
  • 4 sztuk autobusów hybrydowych – wydzierżawionych.

Wśród  autobusów głównych i rezerwowych ma być nie mniej niż 3 szt. autobusów zeroemisyjnych lub takich, w których do napędu silników wykorzystywane będą paliwa alternatywne. Autobusy główne to pojazdy, których średni wiek, licząc go w 2025 roku, nie może być wyższy niż 4 lata, w tym co najmniej 2 autobusy muszą być nie starsze niż z 2025 roku. Ponadto, wymogiem jest klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i w kabinie kierowcy. Pojazdy mają być nie wyższe niż 3,2 m.

Z kolei autobusy rezerwowe nie mogą być starsze niż 11 lat (licząc wiek w roku 2025). Operator będzie miał obowiązek dokonania reprodukcji taboru rezerwowego tak, aby w styczniu 2031 roku żaden z autobusów nie był starszy niż z 2015 roku. Te pojazdy również będą wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i w kabinie kierowcy.

Do tego jeszcze dojdzie obsługa czterech autobusów hybrydowych marki Solaris, wyprodukowanych w 2025 roku, które ZKKM przekaże operatorowi w ramach umowy dzierżawy.

Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ

Zaplecze techniczne

ZKKM wymaga od wykonawcy dysponowania w całym okresie realizacji usługi zapleczem technicznym zlokalizowanym w odległości drogowej do 15 km od Dworca ZKKM w Chrzanowie, posiadającym co najmniej:

  • warsztat umożliwiający obsługę i naprawę autobusów, którymi wykonywana będzie usługa objęta przedmiotem zamówienia,
  • pomieszczenie na magazyn części/części gwarancyjnych,
  • myjnię do autobusów,
  • zajezdnię autobusową z parkingiem o powierzchni zapewniającej równoczesne parkowanie wszystkich autobusów i bezpieczne manewrowanie nimi, z nawierzchnią równą i utwardzoną (betonową, bitumiczną, kostkową, klinkierową, z płyt betonowych lub kamienno-betonowych) oraz posiadającą odpowiednią nośność dostosowaną do obciążeń wynikających z użytkowania autobusów z systemem odwodnienia terenu, który ma być ogrodzony stałym ogrodzeniem budowlanym zapewniającym bezpieczeństwo i wydzielenie,
  • stację do ładowania lub tankowania autobusów wraz ze stosownymi umowami,
  • dyspozytornię całodobową, która stanowić będzie jednocześnie punkt informacji pasażerskiej i punkt przyjmowania zgłoszeń, wniosków i skarg.
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ
Jakie wymogi przygotował ZKKM Chrzanów dla obsługującego linie autobusowe? Analiza SWZ

Podsumowanie

Zamawiający daje potencjalnemu wykonawcy bardzo niewiele czasu na organizację zarówno zaplecza technicznego, jak i autobusów wraz z kierowcami. Otwarcie ofert ma się odbyć 19 grudnia (chociaż zapewne termin ten zostanie przesunięty), zaś start usług możliwy jest już od 1 marca. Dodajmy jeszcze, że jedynym kryterium oceny ofert pozostaje cena. W takich okolicznościach ZKKM może mieć trudności w uzyskaniu tańszych ofert.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e746d7af-b018-479c-aa60-a7d84cc06dd9

Komentarze