Chrzanów ponawia 10-letni przetarg na transport publiczny.
Związek Komunalny Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie ponowił postępowanie dotyczy świadczenia usług w autobusowym transporcie publicznym na lata 2026–2036.
Najnowsze zamówienie opublikowano 7 lutego 2025 roku. Start wyznaczono na 1 stycznia 2026 r., a składanie ofert na … 19 grudnia! Mało czasu! O poprzednim, unieważnionym postępowaniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania taborowe stawia ZKKM w ponowionym przetargu?
- Jakie doświadczenie musi wykazać operator, aby zostać dopuszczonym do udziału?
- Dlaczego poprzednie postępowanie zostało unieważnione?
Drugie podejście ZKKM
W nowym, powtórkowym zamówieniu parametry przewozowe pozostają bez zmian: 8 727 074 wozokilometrów w ciągu 120 miesięcy od początku 2026 roku. Wymagania wobec operatora ponownie obejmują pełną obsługę transportu publicznego na terenie gmin Chrzanów, Trzebinia i Libiąż. Tabor pozostaje jednym z kluczowych elementów przetargu. ZKKM wymaga:
- 6 autobusów głównych w normie Euro 6, o średnim wieku maksymalnie 4 lata w 2025 roku, z minimum 2 pojazdami z rocznika 2025,
- 5 autobusów rezerwowych w normie Euro 6, o średnim wieku do 11 lat, z koniecznością odnowienia tak, aby w styczniu 2031 roku żaden z nich nie był starszy niż 2015,
- co najmniej 25 procent taboru jako pojazdy zeroemisyjne lub wykorzystujące paliwa alternatywne, czyli minimum 3 elektrobusy lub autobusy alternatywne,
- obowiązek dzierżawy od zamawiającego 4 autobusów hybrydowych.
Równie wysokie są wymagania infrastrukturalne: pełne zaplecze techniczne w promieniu 15 km od dworca ZKKM, warsztaty z kompletem stanowisk serwisowych, myjnia z pozwoleniem wodnoprawnym, zajezdnia z utwardzoną nawierzchnią i odwodnieniem, stacja ładowania autobusów zeroemisyjnych oraz całodobowa dyspozytornia.
Do udziału dopuszczony zostanie wykonawca, który wykaże minimum 1 000 000 wozokilometrów przewozów wykonanych w okresie 2 lat na podstawie maksymalnie trzech umów oraz posiada stosowne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
W obu przetargach jedynym kryterium była cena. W poprzedniej edycji również zastosowano zasadę: ✅ Cena brutto – 100 procent. Na oferty zamawiający czeka do 19 grudnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ cena 100 procent
Wadium pozostaje na poziomie 15 000 000 zł. Okres realizacji zamówienia wynosi 120 miesięcy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e746d7af-b018-479c-aa60-a7d84cc06dd9
Powtórka po unieważnieniu
Poprzedni przetarg obejmował lata 2026–2035, czyli również 10 lat. Zakładano identyczny wolumen wozokilometrów, identyczne wymagania taborowe i równie rozbudowane zaplecze techniczne. Zamawiający oczekiwał także, podobnie jak teraz, minimum 25 procent taboru zeroemisyjnego oraz dzierżawy 4 hybryd. W pierwszym podejściu budżet zamawiającego wynosił 79 423 755,60 zł brutto.
Tymczasem najtańsza oferta – PKS Tarnobrzeg + Markpol Grupa – opiewała na 84 355 897,28 zł brutto, czyli o 4 932 141,68 zł brutto więcej niż zakładał budżet. Druga oferta, złożona przez Transgór S.A. + Elbud s.j., wyniosła 106 328 626,54 zł brutto, czyli o blisko 26,9 mln zł brutto ponad budżet. Czy za drugim razem będzie taniej? Zobaczmy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze