Bochnia dokłada do elektrobusów King Long i wybiera konsorcjum EV Motors i Busnex UAB
3 września 2025 roku Gmina Bochnia podjęła decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup trzech nowych autobusów elektrycznych.
Postępowanie wygrało konsorcjum EV Motors z Lublina i Busnex UAB z Wilna, które jako jedyne złożyło ofertę w ponownie ogłoszonym przetargu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Które konsorcjum wygrało przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych dla Gminy Bochnia?
- O ile oferta konsorcjum przekroczyła budżet przewidziany na realizację zamówienia?
- Do kiedy najpóźniej mają zostać dostarczone zamówione elektrobusy?
Jedna oferta
Zamówienie dotyczy Gminy Bochnia, która – po nieudanym pierwszym przetargu – ponownie ogłosiła postępowanie na dostawę trzech fabrycznie nowych elektrobusów klasy MIDI. Autobusy mają obsługiwać lokalny transport publiczny, a ich zakup współfinansowany jest w ramach programu Zielony Transport Publiczny 3.0.
W postępowaniu złożono tylko jedną ofertę – ze strony konsorcjum:
- EV Motors Sp. z o.o. z Lublina (lider) oraz Busnex UAB z Wilna (Litwa).
Wartość złożonej oferty to: 5.848.650 PLN brutto / 4.755.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden model King Long PEV8 na poziomie – 1.585.000 PLN netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła: 3.406.100 PLN brutto (czyli 2.769.593 PLN netto).
Oznacza to, że oferta przekroczyła budżet o ponad 2,4 mln PLN brutto. Mimo to, zamawiający zdecydował się na jej przyjęcie – prawdopodobnie mając na uwadze konieczność realizacji projektu z dofinansowaniem oraz ograniczoną dostępność konkurencyjnych ofert. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1131507
Kryteria oceny ofert
Zgodnie z warunkami przetargu, ocena ofert odbywała się w oparciu o dwa kryteria:
✅ Cena – 70%
✅ Warunki gwarancji – 30%
Konsorcjum zdobyło maksymalną liczbę punktów – 100 pkt – w tym 70 za cenę i 30 za gwarancję.
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 7,9 do 9,5 m i wysokość nieprzekraczającą 3,5 m, z minimalną liczbą 45 miejsc dla pasażerów. Układ drzwi to 1-2-0, przy czym dopuszcza się obecność stopni za drugimi drzwiami. Konstrukcja niskopodłogowa ma być uzupełniona o półotwartą kabinę kierowcy oraz podmiejskie siedzenia wandaloodporne z podłokietnikami.
Jednostką napędową będzie centralny silnik elektryczny o mocy 220 kW, zasilany z magazynu energii litowo-jonowej NMC (min. 4 generacja) lub LFP, o pojemności co najmniej 250 kWh. Autobusy mają umożliwiać przejazd minimum 250 km dziennie bez potrzeby doładowania. Zasilanie będzie realizowane przez złącze plug-in. System informacji pasażerskiej ma obejmować zewnętrzne tablice LED bursztynowe oraz wewnętrzny wyświetlacz LCD min. 20 cali.
Dostawa ma nastąpić w terminie: najpóźniej do 31 marca 2026 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze