Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy Yutonga zadebiutują we flocie MZK Ostrołęka. Elektryczny szóstka z ZTP

infobus
04.08.2025 07:02
0 Komentarzy

29 lipca 2025 r. Miasto Ostrołęka ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na sześć autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI wraz z infrastrukturą ładowania.

Zwycięzcą postępowania została firma BUSNEX POLAND Sp. z o.o., która jako jedyna z oferentów zmieściła się w zakładanym budżecie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamówiła Ostrołęka w 2025 roku?
  2. Która firma wygrała przetarg na dostawę elektrobusów dla Ostrołęki?
  3. Jaki był minimalny wymagany zasięg autobusów bez doładowania?
Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK
Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK

Sześć elektryków

Ostrołęcki przetarg obejmował zakup sześciu 12-metrowych elektrobusów miejskich z całkowicie niską podłogą, układem drzwi 2-2-2 i napędem elektrycznym o mocy minimum 160 kW. Autobusy miały być wyposażone w akumulatory trakcyjne o pojemności co najmniej 300 kWh, z gwarantowanym zasięgiem minimum 200 km bez doładowania. Zamówienie objęło również dostawę ładowarek plug-in i pełne wyposażenie pojazdów w systemy informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB, monitoring i zamkniętą kabinę kierowcy. Przetarg był współfinansowany z programu Zielony Transport Publiczny 3.0.

Do przetargu stanęły dwie firmy:

  • BUSNEX POLAND Sp. z o.o. zaoferował prawdopodobnie model Yutong E12 w cenie 16.457.400 PLN brutto, czyli 13.380.813 PLN netto. Cena jednostkowa netto za jeden autobus wynosi 2.230.135 PLN netto. Druga oferta, złożona przez
  • AUTOBAGI POLSKA Sp. z o.o., opiewała na 19.627.198,56 PLN brutto, czyli 15.956.259 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus 2.659.376 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.000.000 PLN brutto, czyli 13.821.138 PLN netto.

Oferta Busnexu nie tylko mieściła się w budżecie, ale także uzyskała maksymalną liczbę 100 punktów w ocenie ofert. Autobagi, mimo niezłych parametrów technicznych, zdobył łącznie 85,59 punktów, a ich propozycja przekraczała budżet o ponad 2,6 mln PLN brutto.

Analiza punktowa pokazała, że mocne strony oferty Busnex to pełne dopasowanie techniczne do kryteriów, niska cena i wydłużony okres gwarancji na magazyn energii. Oferta Autobagi została oceniona wysoko w obszarze technicznym, ale utraciła punkty w zakresie gwarancji (0 pkt) oraz ceny (tylko 50,31 pkt przy 60 możliwych).

Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

Cena – 60%
Zużycie energii (wg SORT 2) – 12%
Pojemność baterii – 10%
Zasięg operacyjny – 10%
Podzielona szyba przednia – 4%
Dodatkowa gwarancja na baterie – 4%

Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK
Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK

Co chciała Ostrołęka?

W zakresie technicznym punkty przyznawano m.in. za konstrukcję szyby czołowej podzielonej pionowo, dłuższą gwarancję na akumulatory trakcyjne oraz efektywność energetyczną pojazdu – zgodnie z deklaracjami producentów opartymi na cyklu SORT 2.

Zamówione pojazdy mają trafić do Ostrołęki najpóźniej w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy. Oznacza to, że dostawa może zostać zrealizowana do wiosny 2026 roku. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/110903

Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK
Ostrołęka: Busnex Poland wygrywa kontrakt na elektrobusy dla MZK

Komentarze