Autobusy Yutonga zadebiutują we flocie MZK Ostrołęka. Elektryczny szóstka z ZTP
29 lipca 2025 r. Miasto Ostrołęka ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na sześć autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI wraz z infrastrukturą ładowania.
Zwycięzcą postępowania została firma BUSNEX POLAND Sp. z o.o., która jako jedyna z oferentów zmieściła się w zakładanym budżecie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych zamówiła Ostrołęka w 2025 roku?
- Która firma wygrała przetarg na dostawę elektrobusów dla Ostrołęki?
- Jaki był minimalny wymagany zasięg autobusów bez doładowania?
Sześć elektryków
Ostrołęcki przetarg obejmował zakup sześciu 12-metrowych elektrobusów miejskich z całkowicie niską podłogą, układem drzwi 2-2-2 i napędem elektrycznym o mocy minimum 160 kW. Autobusy miały być wyposażone w akumulatory trakcyjne o pojemności co najmniej 300 kWh, z gwarantowanym zasięgiem minimum 200 km bez doładowania. Zamówienie objęło również dostawę ładowarek plug-in i pełne wyposażenie pojazdów w systemy informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB, monitoring i zamkniętą kabinę kierowcy. Przetarg był współfinansowany z programu Zielony Transport Publiczny 3.0.
Do przetargu stanęły dwie firmy:
- BUSNEX POLAND Sp. z o.o. zaoferował prawdopodobnie model Yutong E12 w cenie 16.457.400 PLN brutto, czyli 13.380.813 PLN netto. Cena jednostkowa netto za jeden autobus wynosi 2.230.135 PLN netto. Druga oferta, złożona przez
- AUTOBAGI POLSKA Sp. z o.o., opiewała na 19.627.198,56 PLN brutto, czyli 15.956.259 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus 2.659.376 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.000.000 PLN brutto, czyli 13.821.138 PLN netto.
Oferta Busnexu nie tylko mieściła się w budżecie, ale także uzyskała maksymalną liczbę 100 punktów w ocenie ofert. Autobagi, mimo niezłych parametrów technicznych, zdobył łącznie 85,59 punktów, a ich propozycja przekraczała budżet o ponad 2,6 mln PLN brutto.
Analiza punktowa pokazała, że mocne strony oferty Busnex to pełne dopasowanie techniczne do kryteriów, niska cena i wydłużony okres gwarancji na magazyn energii. Oferta Autobagi została oceniona wysoko w obszarze technicznym, ale utraciła punkty w zakresie gwarancji (0 pkt) oraz ceny (tylko 50,31 pkt przy 60 możliwych).
Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Zużycie energii (wg SORT 2) – 12%
✅ Pojemność baterii – 10%
✅ Zasięg operacyjny – 10%
✅ Podzielona szyba przednia – 4%
✅ Dodatkowa gwarancja na baterie – 4%
Co chciała Ostrołęka?
W zakresie technicznym punkty przyznawano m.in. za konstrukcję szyby czołowej podzielonej pionowo, dłuższą gwarancję na akumulatory trakcyjne oraz efektywność energetyczną pojazdu – zgodnie z deklaracjami producentów opartymi na cyklu SORT 2.
Zamówione pojazdy mają trafić do Ostrołęki najpóźniej w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy. Oznacza to, że dostawa może zostać zrealizowana do wiosny 2026 roku. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/110903
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze