Autobusy GZM wspierają wrocławską komunikację. Kłosok ruszył z obsługą linii 121 i 131
Od 5 maja 2025 roku na liniach 121 i 131 we Wrocławiu kursują autobusy nowego operatora – firmy Kłosok Sp. z o.o..
Zmiana nie przeszła bez echa – pasażerowie zauważyli pojazdy w nietypowej kolorystyce, znanej raczej z aglomeracji śląskiej. W sumie po Wrocławiu jeździ 10 wypożyczonych autobusów – z Rybnika, z Wałbrzycha i właśnie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. O tym przejęciu linii pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Co obejmuje przetarg ogłoszony przez KLA 8 maja 2025 roku?
- Jaką moc mają mieć instalacje fotowoltaiczne montowane na wiatach?
- Jakie warunki musi spełnić wykonawca, aby wziąć udział w przetargu?
Z akcentem GZM
Z początkiem maja firma Kłosok Sp. z o.o., dotychczas obsługująca jedynie linie podmiejskie, rozpoczęła realizację kursów dziennych na liniach 121 i 131 w centrum Wrocławia. Przed majówką władze miasta podjęły decyzję o rozszerzeniu kontraktu, ale – jak donoszą lokalne media – bez konsultacji z radami osiedli.
Braki w dostępności przegubowych autobusów zmusiły operatora do skorzystania z rezerwowego taboru. W efekcie na wrocławskie trasy wyjechały żółte przegubowce z oznaczeniami Transport GZM, wcześniej eksploatowane w Katowicach. Część z nich pochodzi także z Rybnika i Wałbrzycha. W sumie po mieście kursuje obecnie 10 pojazdów zastępczych.
Nietypowy wygląd taboru oraz problemy z systemem informacji pasażerskiej (np. wyświetlający się przystanek „Katowice Dworzec” na linii 911) wzbudziły komentarze i zaskoczenie. Mimo to rzecznik prasowy miasta, Joanna Urbańska-Jaworska, zapewnia:
– To rozwiązanie tymczasowe. Fabrycznie nowe autobusy jednej marki i o wspólnej kolorystyce pojawią się sukcesywnie jeszcze w tym tygodniu. Docelowy tabor będzie w pełni zgodny z wizualną identyfikacją Wrocławia.
Tymczasem częstotliwość kursowania linii 121 wzrosła – w godzinach szczytu autobusy kursują co 15 minut zamiast co 20, co było możliwe dzięki dostępności taboru Kłosoka.
Jak komentuje prezes MPK Wrocław, Witold Woźny:
– To naprawdę detal. Zrobiliśmy dużo, żeby projekt zadziałał, ale ostateczny odbiór często zależy od tak drobnych rzeczy jak wgranie systemu.
Nowy układ obsługi linii zbiegł się w czasie z otwarciem nowego buspasa w kierunku Jagodna i zmianą trasy linii nocnej „N”, co dodatkowo zwiększyło zapotrzebowanie na pojazdy przegubowe w mieście.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze