Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy GZM wspierają wrocławską komunikację. Kłosok ruszył z obsługą linii 121 i 131

infobus
09.05.2025 11:07
0 Komentarzy

Od 5 maja 2025 roku na liniach 121 i 131 we Wrocławiu kursują autobusy nowego operatora – firmy Kłosok Sp. z o.o..

Zmiana nie przeszła bez echa – pasażerowie zauważyli pojazdy w nietypowej kolorystyce, znanej raczej z aglomeracji śląskiej. W sumie po Wrocławiu jeździ 10 wypożyczonych autobusów – z Rybnika, z Wałbrzycha i właśnie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. O tym przejęciu linii pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Co obejmuje przetarg ogłoszony przez KLA 8 maja 2025 roku?
  2. Jaką moc mają mieć instalacje fotowoltaiczne montowane na wiatach?
  3. Jakie warunki musi spełnić wykonawca, aby wziąć udział w przetargu?
W sumie po Wrocławiu jeździ 10 wypożyczonych autobusów – z Rybnika, z Wałbrzycha i właśnie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
W sumie po Wrocławiu jeździ 10 wypożyczonych autobusów – z Rybnika, z Wałbrzycha i właśnie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Z akcentem GZM

Z początkiem maja firma Kłosok Sp. z o.o., dotychczas obsługująca jedynie linie podmiejskie, rozpoczęła realizację kursów dziennych na liniach 121 i 131 w centrum Wrocławia. Przed majówką władze miasta podjęły decyzję o rozszerzeniu kontraktu, ale – jak donoszą lokalne media – bez konsultacji z radami osiedli.

Braki w dostępności przegubowych autobusów zmusiły operatora do skorzystania z rezerwowego taboru. W efekcie na wrocławskie trasy wyjechały żółte przegubowce z oznaczeniami Transport GZM, wcześniej eksploatowane w Katowicach. Część z nich pochodzi także z Rybnika i Wałbrzycha. W sumie po mieście kursuje obecnie 10 pojazdów zastępczych.

Nietypowy wygląd taboru oraz problemy z systemem informacji pasażerskiej (np. wyświetlający się przystanek „Katowice Dworzec” na linii 911) wzbudziły komentarze i zaskoczenie. Mimo to rzecznik prasowy miasta, Joanna Urbańska-Jaworska, zapewnia:

– To rozwiązanie tymczasowe. Fabrycznie nowe autobusy jednej marki i o wspólnej kolorystyce pojawią się sukcesywnie jeszcze w tym tygodniu. Docelowy tabor będzie w pełni zgodny z wizualną identyfikacją Wrocławia.

Tymczasem częstotliwość kursowania linii 121 wzrosła – w godzinach szczytu autobusy kursują co 15 minut zamiast co 20, co było możliwe dzięki dostępności taboru Kłosoka.

Jak komentuje prezes MPK Wrocław, Witold Woźny:

– To naprawdę detal. Zrobiliśmy dużo, żeby projekt zadziałał, ale ostateczny odbiór często zależy od tak drobnych rzeczy jak wgranie systemu.

Nowy układ obsługi linii zbiegł się w czasie z otwarciem nowego buspasa w kierunku Jagodna i zmianą trasy linii nocnej „N”, co dodatkowo zwiększyło zapotrzebowanie na pojazdy przegubowe w mieście.

Komentarze