Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy elektryczne dla gminy Bochnia. Ruszył przetarg z ZTP 3.0

infobus
15.04.2025 09:08
0 Komentarzy

Gmina Bochnia ogłosiła 12 kwietnia 2025 roku przetarg na zakup i dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.

Projekt o wartości 5,6 mln zł otrzymał dofinansowanie w wysokości 3,83 mln zł w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”, wspieranego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. O poprzednich zakupach samorządu z Polskiego Ładu pisaliśmy w TransInfo tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie warunki techniczne i gwarancyjne muszą spełniać autobusy elektryczne oferowane w przetargu ogłoszonym przez Gminę Bochnia?
  2. W jakim terminie mają zostać dostarczone autobusy i jak wygląda harmonogram realizacji zamówienia?
  3. Jakie doświadczenie muszą wykazać oferenci, by móc wziąć udział w postępowaniu?
Bochnia inwestuje w zeroemisyjność – trzy elektrobusy dla gminy
Bochnia inwestuje w zeroemisyjność – trzy elektrobusy dla dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego / fot. UM Bochnia

Trzy elektryki

Przedmiotem bocheńskiego zamówienia jest dostawa trzech identycznych autobusów elektrycznych – fabrycznie nowych, zasilanych wyłącznie energią elektryczną i przeznaczonych do obsługi komunikacji zbiorowej w gminie. Przetarg realizowany jest w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.

Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od 1 sierpnia 2025 roku do 31 marca 2026 roku, a przewidziane są równe dostawy trzech pojazdów w jednej partii. Wartość przetargu przekracza progi unijne, a procedura podlega pod dyrektywę 2014/24/UE.

Zamówienie nie przewiduje podziału na części ani składania ofert wariantowych. Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 100.000 PLN, a warunkiem udziału jest zrealizowanie w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jednej dostawy obejmującej minimum dwa autobusy elektryczne o łącznej wartości nie niższej niż 1.000.000 PLN.

Na oferty zamawiający czeka do 12 maja 2025 roku do godziny 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – 70%
✅ warunki gwarancji – 30%

Punktacja za gwarancję obejmuje trzy aspekty: perforację antykorozyjną poszycia i szkieletu, trwałość powłoki lakierniczej oraz gwarancję całopojazdową bez limitu kilometrów. Najwyżej punktowane będą oferty, które zaproponują co najmniej 144 miesiące ochrony antykorozyjnej, 84 miesiące na powłoki lakiernicze i 60 miesięcy gwarancji ogólnej.

Pełna dokumentacja postępowania dostępna jest na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/10871109

Bochnia inwestuje w zeroemisyjność – trzy elektrobusy dla dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego / fot. UM Bochnia

Zakupowe tło

W ostatnich latach Bochnia intensywnie modernizuje flotę autobusową, inwestując głównie w pojazdy spalinowe. To m.in.:

  • Cztery nowe autobusy dla miasta: W październiku 2023 roku Bochnia zakupiła cztery niskopodłogowe autobusy: dwa marki Isuzu NovoCiti Live oraz dwa Mercedes-Mercus Sprinter. Pojazdy wyposażono w klimatyzację, monitoring, elektroniczne tablice informacyjne i miejsce na wózek inwalidzki. Zakup sfinansowano w 80% z Rządowego Funduszu Polski Ład, a całkowity koszt wyniósł 3,34 mln zł.
  • Siedem autobusów dla gminy: Wcześniej Gmina Bochnia nabyła sześć podmiejskich autobusów Mercedes-Mercus Sprinter oraz jeden turystyczny Mercedes Tourismo. Autobusy są klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Całkowity koszt zakupu to 5,9 mln zł, z czego 4 mln zł pochodziło z dotacji Polski Ład.

Komentarze