Autobusy elektryczne dla gminy Bochnia. Ruszył przetarg z ZTP 3.0
Gmina Bochnia ogłosiła 12 kwietnia 2025 roku przetarg na zakup i dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.
Projekt o wartości 5,6 mln zł otrzymał dofinansowanie w wysokości 3,83 mln zł w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”, wspieranego ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. O poprzednich zakupach samorządu z Polskiego Ładu pisaliśmy w TransInfo tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie warunki techniczne i gwarancyjne muszą spełniać autobusy elektryczne oferowane w przetargu ogłoszonym przez Gminę Bochnia?
- W jakim terminie mają zostać dostarczone autobusy i jak wygląda harmonogram realizacji zamówienia?
- Jakie doświadczenie muszą wykazać oferenci, by móc wziąć udział w postępowaniu?
Trzy elektryki
Przedmiotem bocheńskiego zamówienia jest dostawa trzech identycznych autobusów elektrycznych – fabrycznie nowych, zasilanych wyłącznie energią elektryczną i przeznaczonych do obsługi komunikacji zbiorowej w gminie. Przetarg realizowany jest w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.
Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od 1 sierpnia 2025 roku do 31 marca 2026 roku, a przewidziane są równe dostawy trzech pojazdów w jednej partii. Wartość przetargu przekracza progi unijne, a procedura podlega pod dyrektywę 2014/24/UE.
Zamówienie nie przewiduje podziału na części ani składania ofert wariantowych. Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 100.000 PLN, a warunkiem udziału jest zrealizowanie w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jednej dostawy obejmującej minimum dwa autobusy elektryczne o łącznej wartości nie niższej niż 1.000.000 PLN.
Na oferty zamawiający czeka do 12 maja 2025 roku do godziny 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ cena – 70%
✅ warunki gwarancji – 30%
Punktacja za gwarancję obejmuje trzy aspekty: perforację antykorozyjną poszycia i szkieletu, trwałość powłoki lakierniczej oraz gwarancję całopojazdową bez limitu kilometrów. Najwyżej punktowane będą oferty, które zaproponują co najmniej 144 miesiące ochrony antykorozyjnej, 84 miesiące na powłoki lakiernicze i 60 miesięcy gwarancji ogólnej.
Pełna dokumentacja postępowania dostępna jest na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/10871109
Zakupowe tło
W ostatnich latach Bochnia intensywnie modernizuje flotę autobusową, inwestując głównie w pojazdy spalinowe. To m.in.:
- Cztery nowe autobusy dla miasta: W październiku 2023 roku Bochnia zakupiła cztery niskopodłogowe autobusy: dwa marki Isuzu NovoCiti Live oraz dwa Mercedes-Mercus Sprinter. Pojazdy wyposażono w klimatyzację, monitoring, elektroniczne tablice informacyjne i miejsce na wózek inwalidzki. Zakup sfinansowano w 80% z Rządowego Funduszu Polski Ład, a całkowity koszt wyniósł 3,34 mln zł.
- Siedem autobusów dla gminy: Wcześniej Gmina Bochnia nabyła sześć podmiejskich autobusów Mercedes-Mercus Sprinter oraz jeden turystyczny Mercedes Tourismo. Autobusy są klimatyzowane i przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Całkowity koszt zakupu to 5,9 mln zł, z czego 4 mln zł pochodziło z dotacji Polski Ład.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze