Rower Miejski w Pruszkowie z rekordowymi wynikami. W pierwszych miesiącach sezonu
Rower miejski w Pruszkowie cieszy się niesłabnącą popularnością wśród mieszkańców, co potwierdzają dane za maj i czerwiec. System, który wystartował 1 maja, odnotował znaczący wzrost liczby wypożyczeń, pokonanych kilometrów oraz pozytywny wpływ na środowisko, przyczyniając się do redukcji emisji CO₂.
System Roweru Miejskiego w Pruszkowie, uruchomiony z początkiem maja 2025 roku, szybko zyskał uznanie mieszkańców. Analiza statystyk za pierwsze dwa miesiące funkcjonowania, maj i czerwiec, wskazuje na dynamiczny rozwój i intensywne wykorzystanie rowerów jako środka transportu. Ogólna liczba wypożyczeń oraz pokonany dystans świadczą o rosnącym zainteresowaniu ekologicznymi formami przemieszczania się po mieście.
Rozkład jazdy:
- Jakie inicjatywy zostaną podjęte w celu zwiększenia atrakcyjności najmniej popularnych stacji roweru miejskiego?
- Czy planowane są programy zachęt, aby promować dłuższe wypożyczenia rowerów, wykraczające poza dominujące krótkie przejazdy?
- W jaki sposób dane dotyczące ograniczenia emisji CO₂ zostaną wykorzystane w przyszłych kampaniach promocyjnych?
Statystyki wypożyczeń
W maju 2025 roku odnotowano łącznie 1986 wypożyczeń rowerów miejskich. Trend wzrostowy utrzymał się w czerwcu, kiedy to liczba wypożyczeń wzrosła do 2724. Sumarycznie w obu miesiącach użytkownicy skorzystali z rowerów 4710 razy. Porównanie danych z maja i czerwca pokazuje, że czerwiec przyniósł o 738 więcej wypożyczeń niż maj, co świadczy o rosnącej dynamice korzystania z systemu.
Najpopularniejsze i najmniej popularne dni oraz stacje
Analizując aktywność użytkowników, 15 czerwca okazał się najbardziej popularnym dniem, z rekordową liczbą 190 przejazdów. Z kolei 16 maja był dniem o najniższej aktywności, odnotowując 29 przejazdów. W ujęciu tygodniowym, soboty cieszą się największą popularnością wśród użytkowników, natomiast środy są dniem, w którym rowery są wypożyczane najrzadziej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wśród stacji największym zainteresowaniem cieszyła się PKP Pruszków, z łączną liczbą 783 wypożyczeń. Kolejne miejsca zajęły stacje Parking Waryńskiego (471 wypożyczeń) oraz WKD Pruszków (464 wypożyczenia), co podkreśla rolę systemu w integracji z transportem publicznym. Najmniej popularne stacje to Ostoja (47 wypożyczeń), Sadowa (54 wypożyczenia) oraz Spacerowa (84 wypożyczenia).
Czas spędzony na przejazdach i wpływ na środowisko
Większość użytkowników, bo aż 3182, wypożycza rowery na mniej niż 20 minut, co świadczy o wykorzystaniu ich do krótkich, szybkich przejazdów. 860 przejazdów trwało do godziny, 435 do dwóch godzin, a 130 do trzech godzin. Zanotowano także 12 przypadków wypożyczeń trwających ponad dwanaście godzin.
Rower miejski w Pruszkowie ma również pozytywny wpływ na środowisko. W maju 2025 roku użytkownicy pokonali łącznie około 20 515 kilometrów, co przełożyło się na zaoszczędzenie około 2872 kg (2,87 tony) emisji CO₂ w porównaniu do podróżowania samochodem. W czerwcu dystans ten wzrósł do około 30 007 kilometrów, a zaoszczędzona emisja CO₂ wyniosła około 4201 kg (4,2 tony). Czerwiec odnotował wzrost pokonanego dystansu o blisko 9500 km (+46%) w stosunku do maja. Łącznie w maju i czerwcu przejechano ponad 50 500 kilometrów, co pozwoliło uniknąć emisji ponad 7 ton dwutlenku węgla.
Komentarze