Radomsko bez ofert na pierwsze autobusy elektryczne – przetarg unieważniony
17 lipca 2025 r. Miasto Radomsko poinformowało o unieważnieniu postępowania na zakup autobusów elektrycznych oraz mobilnych ładowarek plug-in.
Mimo wprowadzenia modyfikacji do specyfikacji warunków zamówienia, 17 lipca do godziny 9:00 nie wpłynęła żadna oferta. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego unieważniono przetarg na autobusy elektryczne w Radomsku 17 lipca 2025 roku?
- Jakie były główne wymagania techniczne dla pojazdów objętych postępowaniem?
- Jakie kryteria miały decydować o wyborze oferty w przetargu?
ZTP 3.0
Przetarg ogłoszono w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu w Radomsku”, finansowanego z programu Zielony Transport Publiczny, z przewidzianą kwotą 12.500.000 PLN brutto. Miasto planowało zakup czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI oraz zestawu mobilnych ładowarek w systemie plug-in.
Pojazdy miały mieć długość od 11,5 do 13,5 m, wysokość do 3,45 m i umożliwiać transport co najmniej 70 pasażerów – w tym 24 na miejscach siedzących. Napęd miał stanowić centralny silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, zasilany z akumulatorów lub innych magazynów energii o pojemności nie mniejszej niż 330 kWh. Zasięg autobusów określono na minimum 180 km bez doładowania, przy pełnym obciążeniu i warunkach zimowych.
Zamawiający postawił na precyzyjne wymogi – m.in. zabudowę opartą na aluminium i materiałach odpornych na korozję, dzieloną szybę czołową, a także pełne wyposażenie pasażerskie i systemy informacji. Zgodnie z warunkami SWZ, pojazdy musiały być wyprodukowane najwcześniej w 2025 roku i pochodzić od jednego producenta.
Brak ofert
Oferta – jak się okazało – nie wpłynęła żadna. Przetarg unieważniono na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp, co oznacza, że postępowanie pozostaje bez rozstrzygnięcia z powodu braku propozycji ze strony wykonawców.
Choć oczekiwano przynajmniej jednej oferty od Solaris Bus & Coach, którego konstrukcja spełniała wszystkie wymagania techniczne i mogła zdobyć komplet punktów w ocenie, ostatecznie producent nie przystąpił do postępowania.
Zamówienie miało zostać ocenione według trzech kryteriów:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 30%
✅ długość gwarancji – 10%
W zakresie technicznym punktowano m.in.: materiał poszycia nadwozia (aluminium lub stal nierdzewna), liczbę miejsc (min. 81), rodzaj zawieszenia, zużycie energii (do 0,80 kWh/km), typ szyby przedniej, czy pojemność baterii (min. 400 kWh – aż 20 punktów).
Zamawiający planował realizację zamówienia w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy, co przy przewidywanym dofinansowaniu z NFOŚiGW mogło oznaczać dostawy jeszcze przed końcem 2026 roku. Zainteresowani mogą prześledzić szczegóły postępowania pod adresem: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-49379a1d-9608-49f0-bb67-5db39fa8854a
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze