Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia i Warszawa szukają dostawców akumulatorów pokładowych do autobusów

infobus
19.07.2025 15:01
0 Komentarzy

PKM Gdynia i MZA Warszawa prowadzą obecnie postępowania przetargowe na dostawy akumulatorów do autobusów komunikacji miejskiej.

Chociaż zakres zamówień różni się skalą i specyfiką techniczną, oba postępowania koncentrują się na jednym – zabezpieczeniu niezawodnych źródeł energii dla miejskich autobusów. Dodajmy, że stołeczne postępowanie cieszy się dużym zainteresowaniem z uwagi na wartość kontraktu i otwarcie ofert było już przenoszone kilka razy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego typu akumulatory zamawia PKM Gdynia w aktualnym przetargu?
  2. Jakie są dwa kryteria oceny ofert w przetargu MZA Warszawa?
  3. Jaką wartość netto oszacowano dla warszawskiego zamówienia na akumulatory?

Gdynia

Zamówienie PKM Gdynia obejmuje fabrycznie nowe, nie starsze niż 6 miesięcy od daty produkcji, jednostki o napięciu 12V, pojemności 225–230 Ah, prądzie rozruchowym min. 1150 A (EN) i wymiarach mieszczących się w określonych granicach (maks. długość: 518 mm, szerokość: 276 mm, wysokość: 242 mm).

Kontrakt dotyczy sukcesywnych dostaw akumulatorów, ale nie określa dokładnej liczby sztuk w dokumentacji publicznej. Wiadomo natomiast, że:

  • Typ akumulatorów: rozruchowe, wykonane w technologii AGM
  • Parametry techniczne: 12V, 225–230 Ah, prąd rozruchowy min. 1150 A
  • Tryb dostaw: sukcesywny – czyli w miarę zapotrzebowania, bez wskazania sztywnej liczby
  • Czas trwania dostaw: nie podano konkretnego okresu w dokumentacji udostępnionej online

Termin składania ofert mija 22 lipca 2025 r. o godz. 10:00,. Gwarancja przewidziana przez zamawiającego wynosi 12 miesięcy od każdej dostawy.

Warszawa

Tymczasem Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły przetarg na dostawę konkretnej liczby akumulatorów o łącznej wartości szacunkowej 2.500.000 PLN netto, podzielony na dwa zadania:

  • Zadanie 1: akumulatory typu EFB
  • Zadanie 2: akumulatory w technologii AGM, w tym jednostki odporne na głębokie rozładowanie, służące do podtrzymania systemów informacji pasażerskiej.

W obu przypadkach chodzi o sprzęt przeznaczony do floty autobusów miejskich, który musi sprostać wysokim wymaganiom eksploatacyjnym. Umowa będzie obowiązywała przez 12 miesięcy od daty jej podpisania.

Co się liczy?

W przetargu warszawskim kluczowe są dwa kryteria:

Cena – 90%
Okres gwarancji – 10%

Im dłuższa gwarancja powyżej 24 miesięcy (minimum), tym więcej punktów – aż do 36 miesięcy (maksimum 10 pkt). Oferty zostaną ocenione punktowo na podstawie jasno zdefiniowanych algorytmów.

Z kolei w Gdyni liczy się tylko cena. Natomiast zarówno Gdynia, jak i Warszawa stawiają na sprawdzone rozwiązania – akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat) to technologia idealna do intensywnej eksploatacji, odporna na wstrząsy i głębokie rozładowanie, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla transportu publicznego. W przypadku MZA Warszawa, dodatkowym elementem zamówienia są akumulatory do systemów pokładowych, gdzie liczy się stabilność i niezawodność zasilania, nawet przy dłuższych postojach

Oferty można składać do:
📍 Gdynia: 22 lipca 2025 r., godz. 10:00🔗 Gdynia – SWZ i dokumentacja
📍 Warszawa: termin zgodnie z harmonogramem na platformie zakupowej MZA🔗 Warszawa – SWZ i dokumentacja

Komentarze