Gdynia i Warszawa szukają dostawców akumulatorów pokładowych do autobusów
PKM Gdynia i MZA Warszawa prowadzą obecnie postępowania przetargowe na dostawy akumulatorów do autobusów komunikacji miejskiej.
Chociaż zakres zamówień różni się skalą i specyfiką techniczną, oba postępowania koncentrują się na jednym – zabezpieczeniu niezawodnych źródeł energii dla miejskich autobusów. Dodajmy, że stołeczne postępowanie cieszy się dużym zainteresowaniem z uwagi na wartość kontraktu i otwarcie ofert było już przenoszone kilka razy.
Rozkład jazdy:
- Jakiego typu akumulatory zamawia PKM Gdynia w aktualnym przetargu?
- Jakie są dwa kryteria oceny ofert w przetargu MZA Warszawa?
- Jaką wartość netto oszacowano dla warszawskiego zamówienia na akumulatory?
Gdynia
Zamówienie PKM Gdynia obejmuje fabrycznie nowe, nie starsze niż 6 miesięcy od daty produkcji, jednostki o napięciu 12V, pojemności 225–230 Ah, prądzie rozruchowym min. 1150 A (EN) i wymiarach mieszczących się w określonych granicach (maks. długość: 518 mm, szerokość: 276 mm, wysokość: 242 mm).
Kontrakt dotyczy sukcesywnych dostaw akumulatorów, ale nie określa dokładnej liczby sztuk w dokumentacji publicznej. Wiadomo natomiast, że:
- Typ akumulatorów: rozruchowe, wykonane w technologii AGM
- Parametry techniczne: 12V, 225–230 Ah, prąd rozruchowy min. 1150 A
- Tryb dostaw: sukcesywny – czyli w miarę zapotrzebowania, bez wskazania sztywnej liczby
- Czas trwania dostaw: nie podano konkretnego okresu w dokumentacji udostępnionej online
Termin składania ofert mija 22 lipca 2025 r. o godz. 10:00,. Gwarancja przewidziana przez zamawiającego wynosi 12 miesięcy od każdej dostawy.
Warszawa
Tymczasem Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły przetarg na dostawę konkretnej liczby akumulatorów o łącznej wartości szacunkowej 2.500.000 PLN netto, podzielony na dwa zadania:
- Zadanie 1: akumulatory typu EFB
- Zadanie 2: akumulatory w technologii AGM, w tym jednostki odporne na głębokie rozładowanie, służące do podtrzymania systemów informacji pasażerskiej.
W obu przypadkach chodzi o sprzęt przeznaczony do floty autobusów miejskich, który musi sprostać wysokim wymaganiom eksploatacyjnym. Umowa będzie obowiązywała przez 12 miesięcy od daty jej podpisania.
Co się liczy?
W przetargu warszawskim kluczowe są dwa kryteria:
✅ Cena – 90%
✅ Okres gwarancji – 10%
Im dłuższa gwarancja powyżej 24 miesięcy (minimum), tym więcej punktów – aż do 36 miesięcy (maksimum 10 pkt). Oferty zostaną ocenione punktowo na podstawie jasno zdefiniowanych algorytmów.
Z kolei w Gdyni liczy się tylko cena. Natomiast zarówno Gdynia, jak i Warszawa stawiają na sprawdzone rozwiązania – akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat) to technologia idealna do intensywnej eksploatacji, odporna na wstrząsy i głębokie rozładowanie, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla transportu publicznego. W przypadku MZA Warszawa, dodatkowym elementem zamówienia są akumulatory do systemów pokładowych, gdzie liczy się stabilność i niezawodność zasilania, nawet przy dłuższych postojach
Oferty można składać do:
📍 Gdynia: 22 lipca 2025 r., godz. 10:00🔗 Gdynia – SWZ i dokumentacja
📍 Warszawa: termin zgodnie z harmonogramem na platformie zakupowej MZA🔗 Warszawa – SWZ i dokumentacja
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze