Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tragedia koło Mogilna: 68-latek przygnieciony przez autobus podczas naprawy

infobus
24.05.2025 09:09
0 Komentarzy

W piątek, 16 maja 2025 roku, w miejscowości Wszedzień koło Mogilna doszło do tragicznego wypadku.

Życie stracił 68-letni mężczyzna, który wykonywał prace przy autobusie. Zawiódł pneumatyczny podnośnik, który miał podtrzymać masę pojazdu. Autokar osunął się, śmiertelnie przygniatając poszkodowanego.

Spis treści:

  1. Co było bezpośrednią przyczyną śmierci 68-letniego mężczyzny w miejscowości Wszedzień?
  2. Jakie czynności wykonywał poszkodowany przy autobusie przed wypadkiem?
  3. Jakie elementy bezpieczeństwa powinny być stosowane przy używaniu pneumatycznych podnośników według zasad BHP?
Wszedzień koło Mogilna: 68-latek przygnieciony przez autobus podczas naprawy
Wszedzień koło Mogilna: 68-latek przygnieciony przez autobus podczas naprawy

Nieszczęśliwy wypadek

Na miejsce natychmiast wezwano służby ratunkowe. Jak poinformowała st. bryg. Małgorzata Jarocka-Krzemkowska z Komendy Wojewódzkiej PSP w Toruniu, strażacy musieli pomóc w wydobyciu mężczyzny spod pojazdu. Policja z Komendy Powiatowej w Mogilnie, pod nadzorem prokuratury, prowadziła działania wyjaśniające.

-„Wykluczono udział osób trzecich – przekazał podkom. Tomasz Bartecki, rzecznik mogileńskiej policji. Wszystko wskazuje na nieszczęśliwy wypadek przy domowej próbie naprawy układu hamulcowego.

Ten dramat stawia pytania dotyczące standardów bezpieczeństwa przy pracach naprawczych z użyciem ciężkiego sprzętu na prywatnych podwórkach. Pneumatyczne podnośniki, które stosowane są rutynowo w warsztatach autobusowych i ciężarowych, muszą być nie tylko atestowane, ale też używane zgodnie z przepisami BHP – w tym z obowiązkiem stosowania zabezpieczeń mechanicznych (kobyłek lub klinów).

Z perspektywy branżowej warto zauważyć, że coraz więcej zakładów serwisowych i operatorów transportu publicznego inwestuje w nowoczesne systemy podnoszenia i zabezpieczania pojazdów, nierzadko z automatyczną blokadą awaryjną. Niestety, domowe warunki – nawet przy dobrych intencjach – nie zastąpią profesjonalnych narzędzi i przeszkolonego personelu

Komentarze