Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ

infobus
21.05.2025 07:01
0 Komentarzy

„TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa z Zakopanego dołączy do swojego taboru autobusowego jeden nowy pojazd.

Będzie to autobus klasy I kategorii MIDI. Zakup odbędzie się w formie leasingu operacyjnego. O ogłoszeniu przetargu na leasing nowego pojazdu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. W jakiej formie TESKO pozyska nowy autobus klasy MIDI?
  2. Jakie materiały konstrukcyjne dopuszcza zamawiający dla nadwozia autobusu?
  3. Jaki system informacyjny ma zostać zainstalowany wewnątrz pojazdu?
Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ
Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ / fot. UM Zakopane

Preferencje zamawiającego

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny tylko dwóch kryteriów:

  • całkowitego kosztu leasingu – 80 pkt,
  • okresu gwarancji całopojazdowej – 84 miesiące – 20 pkt.

Wymagany termin dostawy pojazdu to najpóźniej 31 lipca 2025 roku.

Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ
Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ / fot. UM Zakopane

Specyfikacja techniczna

Autobus ma mieć długość od 10,2 do 10,7 m, a wysokość max. 3,1 m. Będzie to autobus z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż do trzecich drzwi. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. Zamawiający chce, aby autobus posiadał troje drzwi w układzie 1-2-2.

Autobus będzie napędzany silnikiem spalinowym o mocy minimum 220 kW i pojemności skokowej od 9 do 11 dm3. Silnik ma spełniać wymagania normy Euro 6. Zamawiający wymaga autobusu z poszyciem zewnętrznym (ściana przednia, tylna, ściany boczne, dach) ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej, lub aluminium. W elementach ściany bocznej, przedniej i tylnej dopuszczalne są elementy z tworzywa sztucznego.

Zamawiający wymaga, aby kabina kierowcy była wydzielona, typu zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w półkę lub stolik do przyjmowania monet. Istotnym wymogiem zamawiającego jest również szyba przednia dzielona w układzie pionowym wzdłuż osi autobusu. Z kolei fotele pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego (tzw. siedzenia tworzywowe, wandaloodporne) z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu.

Autobus ma być wyposażony w komplet tablic kierunkowych zewnętrznych. Do tego dojdzie wewnętrzna tablica informacyjna – wyświetlacz LCD o przekątnej ekranu min. 22 cali – dająca możliwość wyświetlania danych o trasie. Ponadto, zamawiający wymaga, aby wykonawca wyposażył autobus w system zliczania potoków pasażerskich.

Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ
Zakopiańskie „TESKO” wymaga autobusu z szybą przednią dzieloną w pionie. Analiza SWZ / fot. UM Zakopane

Podsumowanie

Wprawdzie można by stwierdzić, że kryteria oceny ofert są liberalne, ale obraz ten zaciera się po lekturze opisu przedmiotu zamówienia. A tam znajdujemy np. wymóg szyby przedniej dzielonej w pionie, czy też nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium. To skutkuje tym, że najprawdopodobniej na otwarciu ofert pojawi się tylko jeden oferent – dobrze znany w Zakopanem. Mowa oczywiście o Solarisie. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 czerwca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a14acb66-a518-4213-8dd4-40d28a423f9d

Komentarze