Volvo uruchamia produkcję elektrycznego dwuprzegubowego autobusu. W Brazylii
Volvo Buses rozpoczęło w Brazylii produkcję pierwszego w pełni elektrycznego autobusu dwuprzegubowego – modelu BZRT.
Nowy pojazd, o zerowej emisji CO₂ i wyjątkowo niskim poziomie hałasu, powstaje w zakładzie Volvo w Curitiba i jest gotowy do eksportu do miast rozwijających systemy BRT na całym świecie.
Rozkład jazdy:
- Gdzie rozpoczęto produkcję autobusu Volvo BZRT?
- Ilu pasażerów może przewieźć autobus Volvo BZRT w wersji dwuprzegubowej?
- Jaką całkowitą moc mają silniki elektryczne zastosowane w modelu BZRT?
Autobus jak metro
Volvo BZRT w wersji bi-przegubowej ma 28 metrów długości i może przewieźć nawet 250 pasażerów jednocześnie – to porównywalna pojemność do składu metra, ale przy znacznie niższych kosztach wdrożenia i eksploatacji. Dzięki zastosowaniu w pełni elektrycznego układu napędowego, BZRT oferuje nie tylko zerową emisję spalin, ale także niemal bezdźwięczną jazdę, co istotnie wpływa na jakość życia w gęsto zabudowanych miastach.
– Rozpoczęcie produkcji w Brazylii to kluczowy krok w realizacji naszej globalnej strategii zrównoważonego transportu zbiorowego. Wysokopojemnościowe autobusy elektryczne, takie jak BZRT, stanowią centralny element tego planu – powiedział André Marques, prezes Volvo Buses Latin America.
Moc, zasięg i dostępność
BZRT to pojazd z napędem w 100% elektrycznym. Autobus wyposażono w dwa silniki o mocy 200 kW każdy (łącznie 400 kW, czyli 540 KM), które współpracują z dwubiegową automatyczną skrzynią biegów opracowaną na bazie Volvo I-Shift. W podłodze zamontowano miejsce na osiem baterii trakcyjnych o łącznej pojemności 720 kWh, co przekłada się na czas ładowania od 2 do 4 godzin, w zależności od mocy użytej stacji ładowania.
– Połączyliśmy sprawdzone cechy naszych klasycznych modeli przegubowych z najbardziej zaawansowaną technologią elektromobilną Volvo – dodał Alexandre Selski, dyrektor ds. elektromobilności Volvo Buses w Ameryce Łacińskiej.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Volvo BZRT nie tylko stawia na ekologię i komfort, ale także spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Zgodnie z wizją „Zero Wypadków”, pojazd wyposażono m.in. w:
- kamery i czujniki martwego pola do wykrywania pieszych i rowerzystów,
- system rozpoznawania znaków drogowych, który informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości,
- Volvo Dynamic Steering (VDS) – system wspomagania kierownicy, który poprawia precyzję prowadzenia i ogranicza zmęczenie kierowcy.
Volvo zamierza eksportować nowy model do miast na całym świecie wdrażających systemy szybkiego transportu autobusowego (BRT). W dobie konieczności redukcji emisji i wzrostu urbanizacji, BZRT może stać się kluczowym narzędziem w dekarbonizacji transportu zbiorowego – zwłaszcza w regionach, gdzie metro jest zbyt kosztowne lub niemożliwe do wdrożenia.
Naszym zdaniem: Produkcja w zakładzie w Curitiba pokazuje, że Volvo Buses konsekwentnie realizuje strategię globalnej elektromobilności – dostarczając nie tylko autobusy miejskie, ale także najbardziej pojemne pojazdy do transportu masowego w nowej, zeroemisyjnej odsłonie. Szkoda tylko, że nie robi tego – jak kiedyś – w oparciu o zakłady zlokalizowane w Europie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze