Szwajcarski producent baterii stawia na … statki [FILM]
Szwajcarski producent baterii Leclanche zamierza skupić sięna dostawach systemów energetycznych dla transportu morskiego i kolejowego,oceniając, że niszowe rynki oferują lepsze perspektywy niż dominujący sektorsamochodów osobowych – podała agencja Bloomberga.
Według prognoz szwajcarskiego producenta popyt na pojazdyflotowe, jednostki pływające, autobusy, pociągi i taksówki, wzrośnie wperspektywie rocznej o ponad jedną trzecią. Dyrektor generalny Leclanche AnilSrivastava podkreślił, że firma nie musi być obecna na rynku samochodówosobowych, co byłoby „cenową równią pochyłą”, a zamierza skupić sięna bardziej niszowych branżach, co może okazać się bardzo dochodowe.
Zgodnie z przewidywaniami amerykańskiego banku CantorFitzgerald z 2018 r. rynek magazynowania energii w sektorze żeglugi może byćwart nawet 6,5 mld dolarów w perspektywie rocznej. Projekty realizowane wNorwegii i Chinach wykorzystują już energię pozyskiwaną z akumulatorów wstatkach towarowych, a duże przedsiębiorstwa żeglugowe monitorują tętechnologię – zauważyła firma analityczna BloombergNEF.
Szybki rozwój
Mniejsze rynki dla akumulatorów litowo-jonowych, w tymstatki, roboty przemysłowe i wózki widłowe, szybko się rozwijają i zwyklewymagają unikatowych specyfikacji – zauważył dyrektor zarządzający w CairnEnergy Research Advisors Sam Jaffe. Według szefa Cairn ERA rynki pojawiającesię poza sektorem zelektryfikowanych pojazdów osobowych mogą zyskać bardzo dużerozmiary.
Leclanche, które dotychczas było dostawcą akumulatorów dlasieci elektrycznych, w tym roku podpisało porozumienie z kanadyjskimproducentem pociągów, koncernem Bombardier. Ponadto szwajcarska firmadostarczyła również baterie do największego na świecie w pełni elektrycznegopromu, który w sierpniu został zwodowany w południowej Danii.
Firma zdobyła już kolejne zamówienia od klientów z branżymorskiej, w tym Grimaldi Group i Damen Shipyards Group, a zgodnie z zebranymiprzez Bloomberga informacjami Leclanche dostarcza również akumulatoryprzeznaczone dla okrętów podwodnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak przewiduje Srivastava, zamówienia Leclanche z sektoratransportu flotowego prawdopodobnie w 2022 r. przekroczą zamówienia zestacjonarnego magazynowania energii. (PAP)
{https://www.youtube.com/watch?v=JAUkGw0zHs0}
„