Szczeciński Most Cłowy z przęsłem [FILM]
Do Szczecina przypłynęły już wykonane w Gdyni przęsła. Chodzi o dwa segmenty o wymiarach 14 × 100 m, które są konstrukcją nośną nowego mostu Cłowego. Dzisiaj rozpocznie się proces nasuwania.
Nowe stalowe przęsła obiektu przypłynęły na pontonie o wyporności 10 000 ton, tym samym, który użyty został podczas rozbiórki starego mostu. Trwają prace przygotowawcze przed nasuwaniem elementów konstrukcji nośnej na filary. Jeżeli pogoda pozwoli, w najbliższych dniach ponton wraz z przęsłami podpłynie w docelowe miejsce i rozpocznie się nasuwanie pierwszego 100-metrowego segmentu, za pomocą siłowników hydraulicznych. Proces nasunięcia przęseł będzie trwać około półtora dnia. Po zakończeniu tak zwanej nasuwki, przęsła zostaną ze sobą połączone. Ich spawanie potrwa do końca maja.
{https://www.youtube.com/watch?v=hoBdOfawAK8}
Most Cłowy w liczbach.
To 822 tony nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego, ponad 34 tysiące sztuk sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem i 2400 metrów sześciennych betonu. Do tego należy dorzucić 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór.
Równolegle cały czas będą trwać prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach i przyczółkach.
Aktualny stan prac można zobaczyć TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„