Śródlądowa narada przez sezonem 2017
Narada Przednawigacyjna to coroczne wydarzenie dla armatorówżeglugi śródlądowej organizowane przez Związek Polskich Armatorów Śródlądowych. W 16. edycji tego wydarzenia wziął udział Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugiśródlądowej.
– Związek, który zrzesza licznych armatorów żeglugiśródlądowej powinien pełnić ważna rolę integrującą środowisko polskichprzewoźników śródlądowych i jednocześnie reprezentować interesy tego środowiskaw relacjach z innymi partnerami, w tym administracją rządową – powiedziałpodczas wystąpienia minister Jerzy Materna.
Wiceszef resortu przekazał także aktualne informacje odziałaniach i inicjatywach resortu w zakresie spraw związanych z żeglugąśródlądową.
– Polska stając się stroną Porozumienia AGN, zobowiązujesię do zapewnienia na drogach wodnych, ujętych w Porozumieniu, międzynarodowejklasy żeglowności tzw. klasy „E”. Oznacza to, zintensyfikowanie działańpodejmowanych przez MGMiŻŚ w zakresie rozwoju śródlądowych dróg wodnych,również w ramach współpracy ze ZPAŚ – podkreślił minister.
Jednym z zadań MGMiŻŚ w ramach ww. partnerstwa jest takżeochrona praw polskich armatorów, zwłaszcza w kontekście objęcia sektoratransportu międzynarodowego przepisami dotyczącymi delegowania pracownikówprzewidzianymi przez Republikę Francuską w ustawie Loi Macron (francuska ustawana rzecz wzrostu, działalności i równości szans gospodarczych do sektoratransportu) oraz zmian prawnych dotyczących płacy minimalnej wprowadzonychprzez Republikę Federalną Niemiec (MiLoG). Eksperci z MGMiŻŚ zapewnili, żeMinisterstwo podejmie wszelkie możliwe działania na rzecz tworzenia przyjaznegootoczenia formalno-prawnego dla polskich armatorów żeglugi śródlądowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podczas spotkania poruszono kwestie związane zratyfikowaniem przez Polskę Europejskiego Porozumienia w sprawie głównychśródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN), stanie prac nad przystąpieniemdo innych konwencji żegludze śródlądowej o znaczeniu międzynarodowym, a takżedyrektywie technicznej, płacy minimalnej oraz systemie wsparcia finansowego dlaarmatorów. Na spotkaniu dyskutowano także o żegludze w Niemczech.
W spotkaniu wzięli udział także eksperci z MinisterstwaGospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Krajowego Zarządu Gospodarki Wodneji Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, przedstawicieleadministracji żeglugowej i wodnej, związków i stowarzyszeń oraz przedewszystkim armatorzy żeglugi śródlądowej.
Tradycyjna Narada
Narada Przednawigacyjna to coroczne wydarzenie dla armatorówżeglugi śródlądowej organizowane przez Związek Polskich Armatorów Śródlądowych.Spotkania są okazją do omówienia najważniejszych tematów z zakresu żeglugiśródlądowej w kraju, tj. m.in. prawodawstwa, wynikających z nich wymogów iobowiązków dla armatorów, sytuacji nawigacyjnej na polskich rzekach, wsparciadla armatorów. Spotkania są rownież forum wymiany informacji na temat sytuacjinawigacyjnej w krajach, w których żeglują polscy armatorzy śródlądowi.
„