Specustawa dt. przekopu Mierzei Wiślanej
Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt specustawydotyczącej budowy kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.Teraz projektem zajmie się rząd.
– Specjalna ustawa ma usprawnić proces realizacji inwestycji? podkreśla Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie GospodarkiMorskiej i Żeglugi Śródlądowej. ? Zgodnie z planem chcielibyśmy wybudować kanałdo 2022 roku.
Wiceminister Witkowski przypomina, iż połączenie ZalewuWiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowychinwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski iwschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względuna potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicyUnii. Ale bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznegotych obszarów, rozwoju portu elbląskiego itd.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wiceminister Witkowski dodaje, że obradujący w tym tygodniuw Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zespół do spraw programowania prac rząduzdecydował też o włączeniu do jego prac projektu specjalnej ustawy omodernizacji toru wodnego Szczecin ? Świnoujście do głębokości 12,5m.
To także ważna inwestycja, mająca strategiczne znaczenie dlarozwoju zespołu portów Szczecin i Świnoujście ? podkreśla podsekretarz stanuMGMiŻŚ.
„