Prom w Nieszawie wznowił kursowanie

infoship
13.07.2020 19:00

Niebiesko-żółty prom wznowił rejsy przez Wisłę.

Po raz pierwszy, nieszawska przeprawa promowa wystartowała wtym roku w dniu 25 maja. Magistrat informował, że kursy międzybrzegowe będą prowadzoneregularnie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasiezagrożenia epidemicznego.

Niestety, prom pływał tylko miesiąc. Tym razem prom zatrzymał wysoki poziom Wisły.

Od 9 lipca przeprawa znowu jest czynna, o czym zdążył jużpoinformować nieszawski magistrat.

Po wznowieniu funkcjonowania promu, podczas jednego kursu,będzie mogło przebywać na nim maksymalnie dziesięć osób. W każdy poniedziałekprzeprawa będzie funkcjonować od 11 do 19, od wtorku do soboty od 7 do 20. Wdni świąteczne na drugą stronę Wisły będzie można się przedostać od 8 do 20. Przejazdsamochodem osobowym kosztuje osiem złotych, a z pełnym cennikiem można zapoznaćsię TUTAJ

60 przepraw

Jak informuje portal Money.pl, przepraw promowych wciążjest w Polsce ciągle ok. 60. Te największe są czynne przez cały rok, choć są itakie, które otwiera się tylko podczas sezonu wakacyjnego. Zwykle stanowiąatrakcje turystyczne. Jednak nie zawsze tak jest. Wciąż są też promy, które sąpodstawą infrastruktury transportowej.

Stały rozwój infrastruktury drogowej powoduje, że co roku kilkaz nich znika bezpowrotnie. Chyba, że loklany samorząd dostrzeże w nich turystycznypotencjał. Tak jak Nieszawa, gdzie władze miasta postanowiły z promu zrobićsezonową atrakcję turystyczną – i mocno w nią zainwestują.

Od czasu do czasu napromie są nawet organizowane koncerty muzyki klasycznej. Jak zapewnia miasto,ciekawy jest również sam prom. – To oryginalna konstrukcja o napędzieboczno-kołowym, która wygląda zupełnie jak parowce na Missisipi – zapewnia UM wNieszawie.

Jak słyszymy od lokalnych urzędników, nie tylko turyścikorzystają z promu, ale również mieszkańcy pobliskich miast – Torunia czyWłocławka. I pewnie prędko się to nie zmieni – jak dowiadujemy się w UM, budoważadnego mostu w okolicy na razie nie jest planowana.