Port Ystad przechodzi na stronę LNG. Wraz z Świnoujsciem
2 maja, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugiśródlądowej Grzegorz Witkowski wraz z przewodniczącą zarządu miasta Ystad,Kristiną Bendz, symbolicznym wbiciem szpadli rozpoczęli nowy projekt budowlanyportu w Ystad, stanowiący część unijnego projektu „Modernizacja ładownościi tankowania LNG, połączenie morskie Świnoujście – Ystad”.
Oprócz budowy dwóch nowych przystani promowych, projektobejmuje statek napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla polskiegoprzedsiębiorstwa żeglugowego Polferries oraz statek do tankowania skroplonegogazu ziemnego dla portu w Świnoujściu.
Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego była równieżokazją do świętowania ugruntowanej współpracy pomiędzy polskimi i szwedzkimiinteresariuszami. Przemówienie wygłoszone przez polskiego wiceministragospodarki morskiej Grzegorza Witkowskiego, podkreślało znaczenie silnej,ciągłej współpracy transbałtyckiej, a także wskazywało, że polski rząd zzadowoleniem przyjmuje przyszłą współpracę i dalszy rozwój polsko-szwedzkiegopołączenia przez port w Ystad.
Do końca 2020
Dwaj honorowi goście, Kristina Bendz i Grzegorz Witkowski,operujący koparkami, w symbolicznym geście umieścili kamień w miejscu, którestanie się nowym falochronem portu Ystad. Budowa nabrzeży i falochronu ma sięzakończyć przed końcem przyszłego roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Ta ceremonia umieszczenia kamienia węgielnegopotwierdza znaczenie portu Ystad w Szwecji i na arenie międzynarodowej.Wspólnie z gośćmi reprezentującymi zarówno politykę, jak i biznes, zebraliśmysię, aby uczcić początek naszego długo oczekiwanego projektu budowlanego.Uroczystość ta jest potwierdzeniem tego, jak udało nam się ustalić znaczenieportu zarówno dla Szwecji, jak i dla Polski”, powiedział Björn Boström,prezes zarządu Portu w Ystad. „Odnotowaliśmy znaczący wzrost ruchutowarowego i pasażerskiego do i z Polski, a prognozy wskazują, że liczby tebędą tylko rosnąć. Dlatego tak ważne jest, abyśmy mogli zwiększyć przepustowośćportu i będziemy teraz kontynuować prace nad poprawą dostępu do portu w głębilądu. Modernizacja drogi E65 między Malmö a Ystad stała się właśnie naszympriorytetem”, dodał Boström.
„