Port w Gdańsku przebuduje Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej
Kosztem 40 mln złzostaną przebudowane i rozbudowane Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej orazNabrzeże Mew w Porcie Gdańsk. W czwartek władze portu podpisały umowę zwykonawcą prac. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2020 r.
W ramach prac planowana jest zarówno odbudowa i wzmocnienienabrzeży, jak i pogłębienie biegnącego wzdłuż nich kanału wodnego.
Wykonawcą prac będzie firma Doraco, której oferta zostaławybrana spośród w sumie dziewięciu, jakie wpłynęły na przetarg ogłoszony w tejsprawie przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.
Warta 40 mln zł inwestycja to pierwsze z kilku zadań, jakiezaplanowano do realizacji w ramach większego projektu pt. „Modernizacja toruwodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznymw Gdańsku”.
Port Gdańsk ma otrzymać z UE prawie 119 mln euro narealizację trzech projektów transportowych. Do 2020 r. ma być m.in.zmodernizowany tor wodny i rozbudowane nabrzeża w Porcie Wewnętrznym oraz drogiw Porcie Zewnętrznym. Trzy projekty zgłoszone przez spółkę znalazły się wśród16 rekomendowanych przez Polskę przedsięwzięć w zakresie transportu, któreKomitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził do dofinansowania ze środkówInstrumentu „Łącząc Europę” (CEF – z ang. Connecting EuropeFacility).
Pieniądze mają być przeznaczone na pogłębienie toru wodnegooraz modernizację Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej, Nabrzeża Mew, Oliwskiego,Zbożowego oraz Nabrzeża Dworzec Drzewny w Porcie Wewnętrznym. Port w Gdańsku mateż otrzymać pieniądze na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej wPorcie Zewnętrznym.
W ramach przygotowań do realizacji projektu pod koniec lipcabr. ZMPG podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i środowiskowejdla rozbudowy węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Celem planowanych inwestycji jest unowocześnienieinfrastruktury i poprawa dostępu do portu zarówno od strony lądu jak i wody.
W ubiegłym roku w gdańskim porcie przeładowano 37,3 mln tontowarów, to o prawie 4 proc. więcej niż w roku 2015. Po raz pierwszy portznalazł się na szóstym miejscu wśród portów na Bałtyku pod względem wielkościprzeładunków.
Strategia rozwoju portu do roku 2027, oparta o daneświatowe, wykazuje, że w roku 2030 wolumen przeładunkowy Portu Gdańsk możewynieść około 100 mln ton.
„