Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PORR zmodernizuje nabrzeże Wisły w Płocku

infoship
02.08.2017 20:23

Wybrana w przetarguspółka PORR z Warszawy wykona modernizację nabrzeża Wisły w Płocku, w tymbudowę promenady i przebudowę portu jachtowego. Koszt inwestycji, planowanej dopołowy 2018 r., to ok. 31,8 mln zł. Część tych środków ma pochodzić z unijnegowsparcia.

Do ogłoszonego pod koniec kwietnia przetargu na robotybudowlane i montażowe w ramach zadania „Zagospodarowanie Płockiego NabrzeżaWiślanego wraz z infrastrukturą techniczną” zgłosiły się trzy podmioty, opróczPORR, także ETP z Katowic i Budimex z Warszawy.

Informując w środę o rozstrzygnięciu przetargu, Urząd MiastaPłocka podał, iż „dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty”, którą złożyłaspółka PORR z ceną 31 mln 798 tys. 251 zł.

Planowana modernizacja nadwiślańskiego nabrzeża w Płocku, wtym obecnego bulwaru, gdzie w przyszłości pojawić się ma zabudowa tarasowa,dotyczy odcinka od mostu przez Wisłę im. Legionów Marszałka Józefa Piłsudskiegodo Zalewu Sobótka i położonej tam plaży kąpieliska miejskiego.

Inwestycja, jak informował wcześniej płocki Urząd Miasta,realizowana w ramach projektu rewitalizacji, zakłada m.in. budowę promenadyrozpoczynającej się przy wejściu na nadwiślańskie molo, a kończącej się przymającym powstać falochronie, który zamykając port jachtowy od strony północno-zachodniejbędzie jednocześnie częścią trasy spacerowej.

Planowana jest też budowa placu zabaw, którego motywemprzewodnim mają być elementy nawiązujące tematycznie do rzeki, w tym mostek ilinarium przypominające sieć rybacką, a także elementy edukacyjne, jak litery znazwą miasta. Powstać ma również „skwer biznesu” z fotelami i ławkamiwyposażonymi w przyłącza USB.

Przedsięwzięcie obejmować ma też przebudowę biegnącej wzdłużobecnego bulwaru ulicy Rybaki na długości ok. 1 km, montaż latarni i stojakówna rowery, budowa ścieżki rowerowej, a także ścieżki biegowej o długości ok. 4km wraz z urządzeniami do ćwiczeń i odpoczynku oraz z punktem poboru wodypitnej.

W kwietniu Urząd Miasta Płocka informował, że wniosekdotyczący unijnego wsparcia dla modernizacji nadwiślańskiego nabrzeża zostałzłożony, a rozstrzygnięcie konkursu rewitalizacyjnego, w którym aplikujeprojekt, spodziewane jest do września. W lipcu płoccy radni zwiększylizabezpieczoną w budżecie miasta pulę środków na inwestycję w wysokości 27 mlnzł o dalsze 4,5 mln zł.

Według płockiego Urzędu Miasta, modernizacja nabrzeża Wisłyma ruszyć jak najszybciej z własnym finansowaniem, a po uzyskaniu unijnejdotacji część przeznaczonych na zadanie środków wróci do budżetu na inneprzedsięwzięcia. Tamtejszy samorząd liczy, iż na modernizację nabrzeża uda siępozyskać z unijnego wsparcia nawet 20 mln zł.

Nabrzeże Wisły w Płocku to bulwar i plaża o łącznej długościok. 2,5 km. W latach 2010-11 wzdłuż bulwaru wybudowano za 17 mln zł molo, którewychodzi w nurt rzeki i biegnie niemal równolegle do jej brzegu na długości ok.350 metrów.

Rewitalizacja płockiego nabrzeża wiślanego została wcześniejwpisana do Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), instrumentu, któryjako autorski projekt samorządu Mazowsza, zaakceptowany przez KomisjęEuropejską (KE), zakłada równomierny rozwój województwa poprzez realizacjęinwestycji o znaczeniu subregionalnym.

W 2014 r. władze Płocka oraz jedenastu okolicznychsamorządów, w tym powiatów płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a takżegmin Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina,Sierpc i Wyszogród podpisały porozumienie w sprawie RIT, który wtedy określanybył jako Regionalny Instrument Terytorialny.

Do projektu wpisano w sumie kilkanaście inwestycji, jak np.dokończenie budowy obwodnicy Płocka, rewitalizację nabrzeża Wisły w Płocku, atakże w Wyszogrodzie oraz budowę ścieżek rowerowych, w tym wokół JezioraZdworskiego, największego naturalnego zbiornika wodnego na Mazowszu.

Termin zakończenia tych inwestycji do połowy 2018 r. towymóg KE, która wyznaczyła dla RIT tzw. +kamienie milowe+ przy realizacjiprzedsięwzięć w ramach perspektywy 2014-20 by móc w ten sposób weryfikowaćm.in. wydatkowanie przyznanych środków unijnych.