Polskie promy dla Transport for London
15 maja, w gdańskiej stoczni „Remontowa Shipbuilding”, zakończyła się operacja wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko – samochodowych budowanychna zamówienie brytyjskiego armatora – Transport for London.
Po raz pierwszy w naszej stoczni wodowane były równocześniedwa statki z jednego doku. Operacja tawymagała bardzo starannych przygotowań i dokładnych obliczeń. Było to możliwedzięki zbliżonemu zaawansowaniu budowy obu promów, przekładającemu się na prawie identycznąmasę, a co za tym idzie pływalność jednostek.
Jej pierwszym etapem było przesunięcie obu jednostek na dok pływający. Przemieszczenie statków na dok jest procesembardzo skomplikowanym i czasochłonnym. Wymaga precyzyjnego kompensowaniastopniowego obciążenia doku, tak aby nie doszło do uszkodzenia pomalowanej jużfinalnie podwodnej części kadłuba.
Po zakończeniu przesuwania promów, dok przeholowano nagłębię, gdzie został zanurzony, a po sprawdzeniu szczelności obu kadłubów iarmatury denno – burtowej – jednostkizostały wydokowane.
Aktualnie rozpoczynamy etap przygotowań do uruchomieniazamontowanego wcześniej wyposażenia oraz systemów. Jednym z nich jest nowoczesny systemoczyszczania spalin – szczególnie ważny biorąc pod uwagę planowanewykorzystanie promów w przeprawie przez Tamizę łączącej dzielnice Woolwich iNorth Woolwich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„