Od 2 stycznia 2023 r. nowy prom Stena Ebba na trasie
Nowy prom Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle już 2 stycznia 2023.
Tym samym flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona zostanie znacznie unowocześniona.
Nowy prom
Nowy, 240-metrowy prom klasy E-Flexer, Stena Ebba wypłynie z Gdyni w swoją pierwszą podróż do Karlskrony już 2 stycznia 2023. Będzie to kolejny krok Stena Line do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii Gdynia-Karlskrona. W czerwcu tego roku operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni, a w pierwszych dniach września rozpoczął kursowanie pierwszy nowy E-Flexer na linii, Stena Estelle.
Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w roku 2023 roku we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały 3 statki, w tym dwa 240-metrowe Stena Estelle i Stena Ebba oraz lubiany przez pasażerów statek Stena Spirit.
– Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym jak i pasażerom najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na 3 statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć. –powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Te trzy statki we flocie Stena Line sprostają wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. Stena Estelle i Stena Ebba to zupełnie nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3600 metrów.
Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona, są też wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także bardziej zrównoważone ekologicznie, min. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.
Trzeci ze statków, Stena Spirit, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary i restauracje, a nawet SPA z widokiem na morze.
Pozostałe dwa statki wykorzystywane na Bałtyku pozostaną w rodzinie Stena Line. Stena Vision od wiosny 2023 będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Prom Stena Nordica pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany w miarę potrzeb do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line.