Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolskie z Chińczykami na rzecz żeglowności Wisły

infoship
16.06.2016 16:24

Porozumienie o współpracy, która ma doprowadzić doprzywrócenia i rozwoju żeglowności Wisły od Oświęcimia do Sandomierza oraz dobudowy łączącego Wisłę i Odrę Kanału Śląskiego podpisali w czwartek wojewodamałopolski Józef Pilch i reprezentujący firmę China Harbour Engineering CompanyTao Lin.

-„Bardzo ważne jest dla nas, aby żegluga turystyczna ihandlowa rozwinęła się na wysokim poziomie” ? mówił wojewoda Pilch.Podkreślił, że podniesienie żeglowności polskich rzek to zadanie bardzo ważnedla rządu Beaty Szydło i przypomniał, że we wtorek rząd przyjął założenia doplanów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020, zperspektywą do 2030 r.

Podpisane w czwartek w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkimporozumienie dotyczy współpracy przy opracowywaniu koncepcji i projektów orazrealizacji inwestycji z zakresu m.in. infrastruktury komunikacyjnej,hydrologii, ochrony środowiska.

Chodzi o wykorzystanie potencjału finansowego,technologicznego, wiedzy i doświadczenia chińskiej firmy przy inwestycjach,które mają przywrócić żeglowność Wisły od Oświęcimia do Sandomierza i przybudowie Kanału Śląskiego, który w przyszłości ma połączyć Wisłę i Odrę, codałoby możliwość dostępu do europejskich szlaków wodnych. Chińska firma deklaruje, że jest w stanie zapewnićrealizację inwestycji na terenie Małopolski na najwyższym światowym poziomieprzy współpracy z miejscowymi polskimi podmiotami.

„Nasza firma-matka -China Communication Construction Company (CCCC) – jest jedną z największychfirm na świecie i ma bardzo duże doświadczenie inwestycyjne. Prowadzimy aktywnądziałalność w Chinach, gdzie budowaliśmy już tysiące kanałów i naprawdę mamydość duże doświadczenie w projektowaniu, budowie i finansowaniu takichprojektów” – mówił Tao Lin, prezes China Harbour Engineering Company.

China Harbour Engineering Company podpisała też listintencyjny ze Stowarzyszeniem Armatorów i Inwestorów Dorzecza Wisły.

„Dlakrakowskich i małopolskich armatorów to dzień bardzo szczęśliwy, żedoczekaliśmy takiego momentu, jeśli chodzi o żeglugę na Wiśle. Do tej pory dużosię mówiło, nic się nie robiło” – mówił prezes Stowarzyszenia Armatorów iInwestorów Dorzecza Wisły Marcin Królczyk. Dodał, że podpisując list intencyjnyarmatorzy chcą służyć swoim doświadczeniem zarówno wojewodzie, jak i firmiechińskiej. „Dołożymy starań, ażeby ta żegluga, która istnieje w Polsce wbardzo nikłym zakresie, w ciągu kilku lat była dumą naszego kraju” ?zadeklarował.

Królczyk powiedział, że realizacja rządowego programu,zwłaszcza budowa Kanału Śląskiego pozwoli się otworzyć poprzez Odrę m.in. naAustrię i Czechy, a jeśli chodzi o żeglugę turystyczną po Wiśle konieczna jestbudowa wzdłuż rzeki zaplecza dla turystów.

We wtorek rząd przyjął założenia do planów rozwojuśródlądowych dróg wodnych. Zakłada on przywrócenie do 2030 r. międzynarodowejklasy żeglowności na całej długości Odry i na odcinku Wisły od Warszawy doGdańska.(PAP)