Kraków z projektem Wisła łączy. Sieć przystani
16 października zaprezentowano projekt rewitalizacjibulwarów wiślanych „Wisła łączy”.
Plan zakłada spójne zagospodarowanie nie tylko najbliższegootoczenia Wisły, ale i jej przyległych dopływów tak, by połączyć w nowy sposóbcałe miasto. O szczegółach poinformował dyrektor Zarządu Zieleni MiejskiejPiotr Kempf.
Każdy, kto odwiedził bulwary wiślane, wie, że stanowią onenie tylko jedno z najpopularniejszych miejsc wypoczynku oraz rekreacji wKrakowie, ale także są bardzo chętnie wykorzystywane przez rowerzystów,rolkarzy i pieszych jako alternatywna trasa komunikacyjna.
– Sztuką jest połączyć wszystkie te potrzeby tak, aby mogłyone ze sobą współgrać, tworząc estetyczną przestrzeń o walorach rekreacyjnych.Tereny nadrzeczne stwarzają wiele możliwości wartych wykorzystania. Nowebulwary to spełnienie marzeń mieszkańców Krakowa o zwróceniu się miasta kurzekom, stwarzając jednocześnie alternatywną drogę komunikacji łączącą całemiasto – powiedział Piotr Kempf, dyrektor ZZM.
Wzdłuż Wisły miasto planuje wprowadzenie pasa zielenipoprzez rozdzielenie ruchu pieszego od rowerowego, stworzenie nowych miejsc dowypoczynku z widokiem na Wisłę, a także zastosowanie wysokiej jakościmateriałów, podkreślających prestiż tego wyjątkowego miejsca.
Projekt zakłada nie tylko rewitalizację bulwarów wiślanych,ale i połączenie ich z ciągami pieszo-rowerowymi wzdłuż jej dopływów, zodległymi miejscami Krakowa. W planach jest m.in. stworzenie ciągów traspieszo-rowerowych oraz kajakowych wzdłuż rzek Rudawy, Wilgi, Prądnika, Białuchyi Dłubni – nowy, bezpieczny i szybki sposób skomunikowania odległych rejonówKrakowa. Ciągłość zostanie zapewniona poprzez budowę kilku kładek orazprzystani.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Celem jest zachowanie walorów przyrodniczych – tereny wzdłuż rzekpełnią bardzo ważną funkcję przyrodniczą, stanowiącą podstawę do nowegozagospodarowania bulwarów. Trasy będą wykonane z naturalnych materiałówprzepuszczalnych. Projekt „Wisła łączy” zakłada również stworzenie co 500metrów kameralnych miejsc do wypoczynku w otoczeniu dzikiej przyrody.
Ponadto planowane jest stworzenie ponad 50 km traspieszo-rowerowych, powstanie sześć stacji Park&Bike, 10 nowych kładekpieszo-rowerowych nad Wisłą, Dłubnią, Białuchą czy Wilgą.
„