Kolejna akcja kampanii Dzielnica Wisła w Warszawie
Nad Wisłą pojawiły się nietypowe rysunki:butelek, kubków, niedopałków. To kolejna akcja kampanii Dzielnicy Wisła, którama promować zachowanie czystości i odpowiedzialne spędzanie czasu nanadwiślańskich brzegach. Obrazki można zobaczyć na brzegu od mostu Poniatowskiegodo płyty Desantu.
Osiem butelek, dwadzieścia cztery kubki idwadzieścia niedopałków – takie obrazki od minionego weekendu zdobiąnadwiślański brzeg począwszy od mostu Poniatowskiego aż do płyty Desantu naSolcu. Artyści, podążając za sprzątającą służbą brzegową, rysowali w miejscupozostawionych przez mieszkańców śmieci ich białe „odbicia”.
W weekendowe noce o godz. 1 nad Wisłęwkracza ekipa sprzątająca, która zbiera śmieci i opróżnia kosze. Prawie60-osobowa grupa zebiera w jeden weekend nawet około 30 ton odpadów – informujestołeczny ratusz, który jest pomysłodawcą kampanii Dzielnica Wisła. Z tego 2,5tony nie są zbierane wprost z brzegów, chociaż nad Wisłą ustawiono 278 zwykłychkoszy, 125 beczek (każda może pomieścić 200 l śmieci) i cztery duże kontenery(każdy na metr sześcienny odpadów). 38 koszy stoi też przy ścieżkach.
Ilość zbieranych przez służbę sprzątającąśmieci zależy od mieszkańców, którzy je tam zostawiają. Dlatego oprócz rysunkówśmieci pojawiły się też wykonane białą kredą napisy: „Codziennie ponad 2,5tony śmieci zamiast w koszu, zostaje nad Wisłą”. Akcja rysunkowa ma przedewszystkim zwrócić uwagę na problem zaśmiecania i promować zachowanie czystościna brzegach rzeki. Inicjatorzy chcą też zachęcić do odpowiedzialnego piciaalkoholu.
W ramach kampanii społeczno-informacyjnychnad Wisłą przez cały letni sezon w piątki i soboty chodzą też edukatorzy,którzy rozdają warszawiakom biodegradowalne worki na śmieci i ekopopielniczki,a także przypominają, by po zakończonej zabawie nad Wisłą posprzątać swojeśmieci.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzielnica Wisła, zdaniem stołecznegoratusza, stała się nieoficjalnie dziewiętnastą dzielnicą Warszawy. Pod jejszyldem odbywają się nie tylko kampanie edukacyjno-informacyjne, lecz takżem.in. wydarzenia sportowe i kulturalne. Celem tej inicjatywy była chęć zmianynastawienia do warszawskich nadrzecznych terenów jako przestrzeni wspólnej iotwartej na mieszkańców.(PAP)
„