Hybrydowy prom-gigant z Polski dla Norwegii
Gdyńska stocznia Crist buduje prom dla dużego norweskiegoarmatora Color Line. Statek o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, zabierze2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.
Ma wejść do eksploatacji latem 2019 r. i będzie pływał natrasie Sandefjord–Strömstad (Norwegia–Szwecja). Pokonanie 70-kilometrowej trasyzajmie mu tylko 20 minut.
-„Właśnie rozpoczęliśmy tzw. proces cięcia stali, czylibudowę konstrukcji promu. To aktualnie największy prom hybrydowy świata – powiedziałRadiu Gdańsk Tomasz Wrzask ze stoczni Crist. – Jednostka w naszej stoczniwybudowana zostanie w około 75 procentach. Wówczas trafi do norweskiej stoczniUlstein, gdzie zrealizowane zostaną prace wykończeniowe – dodaje Tomasz Wrzask.
Color Hybrid to kolejna jednostka z napędem hybrydowym,która powstanie w gdańskiej stoczni. Proces ładowania baterii, w które zostaniewyposażony prom, będzie odbywał się każdorazowo podczas postoju w porcie przypomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samympokładzie statku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To niejedyny projekt, jaki realizuje gdyńska stocznia. Wnajbliższych dniach rusza budowa jednostki dla Vegagerin, islandzkiego UrzęduTransportu Drogowego. Pod koniec maja stocznia zakończyła z kolei prace nadhybrydowym promem Elektra, który będzie pływał w Finlandii.
„