Gdyńska Elektra zostanie Statkiem Roku 2018?

infoship
12.03.2018 14:30

Spory powód do dumy ma gdyńska stocznia Crist. Znamy jużnominacje do nagród Marine Propulsion Awards w Amsterdamie. P 310 „Elektra”,wybudowany w całości w Gdyni nowoczesny prom pasażersko-samochodowy ma szansęna zdobycie tytułu „Statek Roku 2018”!

P 310 „Elektra”, czyli prom pasażersko-samochodowy zbudowanyw całości w gdyńskiej stoczni Crist na zamówienie fińskiego armatora Finferriesma szansę na walkę o prestiżowy tytuł „Statku Roku 2018”. Opublikowano jużlistę nominowanych do branżowych nagród Marine Propulsion Awards, które sąwręczane w Amsterdamie. Jednostka, którą zbudowano w Gdyni będzie konkurować zprojektami dużych firm, a o wszystkim zadecyduje głosowanie, które zakończy sięw poniedziałek, 19 marca.

Jednostka P310 „Elektra” to hybrydowy prom typu”double-ended ferry”. Na co dzień pływa pomiędzy fińskimi Nauvo aParainen. Prom pomieści na swoim pokładzie 90 pojazdów i maksymalnie 372 osoby.To przede wszystkim jednostka ekologiczna, która jako jedna z nielicznych wEuropie posiada napęd hybrydowy – trzy wysokoprężne silnikidieslowo-elektryczne radzą sobie nawet przy trudnych warunkach pogodowych.

Innowacyjny prom, który powstał w stoczni Crist w zeszłymroku ma 96 metrów długości i ponad 15 metrów szerokości. Co ciekawe, obsługujego zaledwie trzech pracowników. Wyposażono go w baterie, których żywotnośćsięga do 10 lat, a ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczaszaładunku i rozładunku – potrzebny do tego czas to zaledwie 7 minut!

Oprócz wybudowanej w Gdyni „Elektry” do międzynarodowegotytułu „Statek Roku 2018” nominowano jeszcze dwie jednostki: to należący doShella duży tankowiec „Cardissa” oraz pływający dla Sovcomflot transportowiecniewymagający pomocy lodołamacza „Christophe de Margerie”. Można głosowaćpoprzez stronę internetową organizatora Marine Propulsion Awards doponiedziałku 19 marca. Zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia, podczasuroczystej kolacji w trakcie Sulfur Cap 2020 Conference.