Gdynia chce pogłębić tor podejściowy

infoship
02.08.2016 12:15

28 lipca br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.rozpoczął drugi etap postępowaniaprzetargowego w trybie przetargu ograniczonego,na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych inwestycji pn. ?Pogłębienietoru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia ? Etap I?.

Zaproszenie do składania ofert skierowano do pięciu podmiotów, które spełniły warunkiudziału w postępowaniu i uzyskałynajwiększą liczbę punktów. Postępowanie przetargowe rozpoczęte zostało poprzezogłoszenie o zamówieniu, zamieszczone 26 marca br. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (podnumerem 2016/S 061-105735). Otwarcie ostatecznych ofert cenowych nastąpi 26 sierpnia br. o godzinie 11:30 w siedzibieSpółki w Gdyni, przy ul. Rotterdamskiej 9. Szczegółowy przebieg postępowaniaprzetargowego można prześledzić nastronie internetowej www.port.gdynia.pl.

Inwestycja?Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia ?Etap I? jest częścią dużego projektu inwestycyjnego pn. ?Pogłębienie torupodejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia ? Etap I i III orazprzebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia ? Etap II i III?. Cały projekt inwestycyjnyzostał skierowany do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w Programie Operacyjnym Infrastruktura iŚrodowisko 2014?2020.

Uzupełnieniem realizowanej przez ZMPG-a S.A. części tego wieloetapowego projektu(tj.?Pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia ? EtapI i III?) będzie prowadzony równolegle przez Urząd Morski w Gdyni, w ramachodrębnej procedury aplikacyjnej, Etap II ? Pogłębienie toru podejściowego.

Stąd następujący podziałna etapy realizacyjne tej inwestycji w części dotyczącej pogłębianiaportu:

  • Etap I (ZMPG-a S.A.): Wybudowanie nowej obrotnicy nr 2 ośrednicy 480 m w rejonie Basenu IX i związane z tym roboty budowlane wynikającez konieczności przeniesienia doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej. Tegowłaśnie etapu dotyczy prowadzone obecnie postępowanie w trybie przetarguograniczonego.

  • Etap II (Urząd Morski w Gdyni): Pogłębianie torupodejściowego Portu Gdynia (do główek falochronu) do rzędnej ok. -17,00 m(zwiększenie głębokości o ok. 2,5 m z obecnej ok. -14,5 m).

  • Etap III (ZMPG-a S.A.): Wykonanie robót czerpalnych dorzędnej -16,00 m w Kanale Portowym oraz akwenach portowych (zwiększeniegłębokości o 2,5 m z obecnej -13,5 m).

Kolejna część inwestycji – dotycząca przebudowy wybranychnabrzeży portowych – obejmuje dwa etapy. Pierwszy został już zrealizowany wperspektywie finansowej 2007-2013 i dotyczył przebudowy Nabrzeża Rumuńskiego, anastępne to:

  • Etap II ? Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego.

  • Etap III ? Przebudowa Nabrzeża Helskiego.