Znamy przyszłość Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

infobike
26.10.2021 11:15
Bydgoski Rower Aglomeracyjny (BRA) w 2022 roku ma nadal funkcjonować w trybie pomostowym. W najbliższym czasie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ma przygotować przetarg na obsługę systemu. 

System bydgoskich rowerów miejskich uruchomiony został w 2015 roku. Pod koniec 2020 roku trzyletnia umowa z firmą BikeU dobiegała końca. Zaczęto zastanawiać się nad przyszłością BRA.

W 2021 roku bydgoski Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał roczną umowę „pomostową” ze zwycięzcą przetargu na obsługę roweru miejskiego w 2021 roku – firmą Homeport . System miał  funkcjonować z wykorzystaniem dotychczasowych jednośladów oraz istniejących stacji.Miasto wydało na ten cel 1,3 miliona złotych.

W całym sezonie 2021 roku rower BRA wypożyczono ponad 50 tysięcy razy. To stosunkowo niewiele.  Dla porównania, rok wcześniej było to prawie 100 tysięcy wypożyczeń. Rekordowy był rok 201 , kiedy to 50 tysięcy wypożyczeń odnotowano w samym tylko czerwcu, a w całym sezonie było ich 245 tysięcy. Mimo tendencji spadkowej, ZDMiKP chce utrzymać dotychczasowy system.

Analizę funkcjonowania systemu BRA przedstawiliśmy na posiedzeniu Zespołu do spraw polityki rowerowej Miasta Bydgoszczy. Obecnie planujemy zabezpieczenie odpowiednich środków finansowych w planie budżetu miasta pod tego typu rozwiązanie. Decyzję o zabezpieczeniu środków musi jednak podjąć rada miasta – po ich zatwierdzeniu będzie można przeprowadzić postępowanie przetargowe na usługę dotyczącą zarządzania oraz eksploatacji obecnych stacji i rowerów.  –  mówi Tomasz Okoński rzecznik prasowy ZDMiKP. 

W ostatnich miesiącach rower miejski nie cieszył się jednak większą popularnością. – Najwięcej wypożyczeń odnotowano w maju i czerwcu. W ciągu tych dwóch miesięcy rower wypożyczono ponad 20 tysięcy razy a liczba wypożyczeń była o 25% mniejsza niż w analogicznym okresie w 2020 roku.