Znamy przyszłość Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego
Bydgoski Rower Aglomeracyjny (BRA) w 2022 roku ma nadal funkcjonować w trybie pomostowym. W najbliższym czasie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ma przygotować przetarg na obsługę systemu.
System bydgoskich rowerów miejskich uruchomiony został w 2015 roku. Pod koniec 2020 roku trzyletnia umowa z firmą BikeU dobiegała końca. Zaczęto zastanawiać się nad przyszłością BRA.
W 2021 roku bydgoski Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał roczną umowę „pomostową” ze zwycięzcą przetargu na obsługę roweru miejskiego w 2021 roku – firmą Homeport . System miał funkcjonować z wykorzystaniem dotychczasowych jednośladów oraz istniejących stacji.Miasto wydało na ten cel 1,3 miliona złotych.
W całym sezonie 2021 roku rower BRA wypożyczono ponad 50 tysięcy razy. To stosunkowo niewiele. Dla porównania, rok wcześniej było to prawie 100 tysięcy wypożyczeń. Rekordowy był rok 201 , kiedy to 50 tysięcy wypożyczeń odnotowano w samym tylko czerwcu, a w całym sezonie było ich 245 tysięcy. Mimo tendencji spadkowej, ZDMiKP chce utrzymać dotychczasowy system.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Analizę funkcjonowania systemu BRA przedstawiliśmy na posiedzeniu Zespołu do spraw polityki rowerowej Miasta Bydgoszczy. Obecnie planujemy zabezpieczenie odpowiednich środków finansowych w planie budżetu miasta pod tego typu rozwiązanie. Decyzję o zabezpieczeniu środków musi jednak podjąć rada miasta – po ich zatwierdzeniu będzie można przeprowadzić postępowanie przetargowe na usługę dotyczącą zarządzania oraz eksploatacji obecnych stacji i rowerów. – mówi Tomasz Okoński rzecznik prasowy ZDMiKP.
W ostatnich miesiącach rower miejski nie cieszył się jednak większą popularnością. – Najwięcej wypożyczeń odnotowano w maju i czerwcu. W ciągu tych dwóch miesięcy rower wypożyczono ponad 20 tysięcy razy a liczba wypożyczeń była o 25% mniejsza niż w analogicznym okresie w 2020 roku.