Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielone Mazowsze relacjonuje akcje jazdy rowerem obok buspasa na ul. Królewskiej w Warszawie

infobike
05.07.2011 21:42

Zielone Mazowsze relacjonuje akcje jazdy rowerem obok buspasa na ul. Królewskiej w Warszawie


Informacja prasowa

Rowerzyści z „Zielonego Mazowsza”przejechali Marszałkowską i Królewską rygorystycznie trzymając się przepisów, by pokazać absurdalność obowiązującego w Warszawie zakazu jazdy rowerem po buspasach. Domagają się dopuszczenia ruchu rowerów na pasach autobusowych na ulicach, na których nie ma wydzielonej ścieżki rowerowej.


Na warszawskich buspasach, w przeciwieństwie do tych spotykanych w miastach europejskich [zobacz >>>], nie jest dopuszczony ruch rowerowy. W efekcie rowerzyści są zmuszeni jechać pomiędzy autobusami a samochodami osobowymi i są podwójnie narażeni na wypadek. Jazda rowerem prawą stroną lewego lub środkowego pasa ruchu powoduje, że rowerzyści są wyprzedzani z obu stron jednocześnie, często bez zachowania bezpiecznej odległości.


Według starej inżynierskiej tradycji projektant mostu powinien stać pod nim podczas prób wytrzymałościowych. Dlatego rowerzyści zaprosili przedstawicieli instytucji odpowiedzialnych za projekty buspasów do osobistego udziału w testach bezpieczeństwa, aby przekonali się jakie konsekwencje niosą ich opinie i decyzje. Rękawicę podjęli Zarząd Dróg Miejskich i Inżynier Ruchu, którzy oddelegowali przedstawicieli na rowerach. Pozostali zaproszeni – Zarząd Transportu Miejskiego i Komenda Stołeczna Policji – nie mieli odwagi osobiście zmierzyć się z organizacją ruchu, którą popierają.


Poniżej przedstawiamy dokumentację zdjęciową przeprowadzonych testów, a w szczególności reakcje i zachowania innych uczestników ruchu. Okazało się, że nic tak nie irytuje kierowców, jak rowerzysta jadący zgodnie z przepisami…


Zdjęcia

1_760

Tomasz Saja wyjaśnia plan i cele akcji.



2_760

Należy docenić, że Zarząd Dróg Miejskich przyjął zaproszenie i oddelegował do udziału w eksperymencie zarówno rzecznika prasowego (na zdjęciu), jak i pracownika merytorycznego. Obaj, mimo niesprzyjającej aury, stawili się na rowerach.



3_760

Inżynier Ruchu też wysłał zroweryzowanego przedstawiciela.



4_760

Drużyna Urzędu m.st. Warszawy dokonuje ostatnich poprawek w sprzęcie przed ruszeniem w trasę.



5_760

Wrażenia po pierwszym przejeździe.



6_760

Powtarzamy testy polowe na Królewskiej.


7_760

Taksówka z przodu nie może się zdecydow

ać, z której strony wyprzedzić rowerzystę. Furgonetka za nią już się zdecydowała – nielegalnie buspasem. Kia obok grzecznie czeka na okazję na pasie ruchu ogólnego.



8_760

Zmieści się, nie zmieści?



9_760

Drugi rowerzysta na zdjęciu wyprzedzany z obu stron jednocześnie.


10_760

Kierowca Solarisa nr boczny 8847 łamie art. 24 ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym, nie zachowując odstępu 1 m podczas wyprzedzania.

 


11_760

Policja też nie stosuje się do organizacji ruchu, której broni, i radośnie łamie przepisy – radiowóz wyprzedza rowerzystę po buspasie (nie jedzie na sygnale, więc nie jest pojazdem uprzywilejowanym).


12_760

Toyota zachowała bezpieczny odstęp – ale kosztem przejechania podwójnej ciągłej.



13_760

Rowerem bezpiecznie do celu?

14_760

Sightseeing Warsaw – podziwiajcie, taką egzotyczną organizację ruchu można zobaczyć tylko w Warszawie!



15_760

Jadący przepisowo rowerzysta uniemożliwia przepisowe wyprzedzenie zarówno autobusom na buspasie, jak i samochodom na pasie ruchu ogólnego. Naprawdę, lepiej się tego nie dało wymyślić…


Zobacz także

Więcej zdjęć: [zobacz >>>].


Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=rowerowe_buspasy-117