Wrocławski Rower Miejski do odświeżenia i rozbudowy
Po 11 latach dobiega końca kontrakt Nextbike na obsługiwanie Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Miasto ogłosiło przetarg, do którego przystąpiła tylko jedna firma - dotychczasowy operator systemu.
W opisie przetargowym zapisano szczegóły dwuletniej umowy między miastem a nowym operatorem Wrocławskich Rowerów Miejskich. Wykonawca musi utrzymać funkcjonujące stacje i pojazdy. Ponad 336 tys. zarejestrowanych użytkowników będzie mogło skorzystać z nowych stacji rowerowych i nowych jednośladów.
Oprócz obsługi dotychczasowych stacji nowy wykonawca będzie zobowiązany do utworzenia kolejnych 10 stacji. To punkty na terenie całego miasta a cztery punkty miałyby powstać w pobliżu dworców kolejowych. Umowa zakłada także pojawienie się 2330 rowerów standardowych czyli o 100 więcej niż obecnie ale także 100 rowerów elektrycznych i 100 rowerów specjalnych - powiedział Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miasta
Wspomniane rowery specjalne to konstrukcje towarowe, dziecięce, tandemy oraz handbike, czyli dla osób bez sprawnych nóg.
Jak informują wrocławscy urzędnicy, miasto nie będzie wymagało dostarczenia wyłącznie nowych pojazdów. Część z nich mogła być używana w innych miejscach, ale mają zostać wyregulowane i w pełni przygotowane do sezonu.
Nowe planowane stacje WRM:
ul. Pełczyńska (Dworzec Osobowice)
ul. Dalimira - ul. Pęgowska
ul. Starodębowa (Dworzec Wrocław Popowice)
ul. Przy Torze (Dworzec Wrocław Wojnów)
ul. Nowodworska - ul. Strzegomska
ul. Jerzmanowska - ul. Kośnego
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ul. Kopycińskiego - ul. Drabika
ul. Ziemniaczana - ul. Boiskowa
ul. Czarnuszkowa - ul. Waniliowa
ul. Port Lotniczy
ul. Bierutowska
ul. Sygnałowa - ul. Grapowa
ul. Awicenny (Dworzec Wrocław Zachodni)
ul. Lekarska- ul. Żmigrodzka
Kontrakt na obsługę systemu Wrocławskiego Roweru Miejskiego z firmą Nextbike wygasa pod koniec grudnia 2022 roku.