Wrocław: wyniki głosowania budżetu obywatelskiego

infobike
20.10.2015 22:13

20 października ogłoszono wynikigłosowania Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Oddano sumie 168278 głosów. Spośród 545 projektów poddanych pod głosowaniewybrano 79 do realizacji, w tym osiem rowerowych.

Próg 1 do 150 tys. zł ? sześćprojektów rowerowych

W ramach tegoprogu dostępne było 8 000 000 zł. Mieszkańcy za tę kwotęwybrali 62 projekty, tym sześć projektów rowerowych lub związanychz rowerami.

  • 752. Bezpiecznie na rowerze: ul. Wałbrzyska – ul. Krzycka ? 1631 głosów.

UZASADNIENIE

Ul. Krzycka jest najszybszympołączeniem osiedla Klecina oraz dużych osiedli położonychwzdłuż ul. Krzyckiej z magistralą rowerową na ul. PowstańcówŚląskich. Nie ma tam obecnie drogi dla rowerów, a rowerzyścizmuszeni są poruszać się po jezdni, lub gorzej ? pochodniku. 

W celu uspokojenia ruchu proponujemyzamontowanie na ul. Krzyckiej progów uspokajających ruch izapewniających jazdę z prędkości do 50 km/h, oraz wyniesienieprzejścia dla pieszych przy kościele Trójcy Świętej. 

  • 289. Trakt pieszo-rowerowy na Muchoborze Wielkim łączący ul. Trawową z rondem rtm. Pileckiego (przy torach) ? 1165 głosów.

UZASADNIENIE

Obecna droga gruntowa wzdłuż torówpomiędzy ul. Trawową a rondem rtm. Pileckiego jest w bardzo złymstanie. Znajdują się tam głębokie koleiny i znaczne nierównościpowierzchni. Poza tym jest wąska, mocno zarośnięta i zaśmieconaponieważ nikt jej aktualnie nie utrzymuje. Po opadach deszczu tworzysię tam błoto i spore kałuże.

Z drogi tej korzysta bardzo wielumieszkańców naszego osiedla, ponieważ stanowi ona dogodnepołączenie do ul. Strzegomskiej zarówno dla mieszkańcówpołudniowej części osiedla jak i użytkowników ogródkówdziałkowych za torami. Spaceruje tam również wiele osób zokolicznych bloków i domów, gdyż w najbliższej okolicy niemal niema żadnych innych terenów spacerowych. Jest ona także jedynymmiejscem gdzie można w bezpieczny sposób (unikając dróg z ruchemsamochodowym) dojechać rowerami np. do Parku Tysiąclecia – co jestbardzo istotne zwłaszcza dla rodzin z dziećmi, których naMuchoborze Wielkim cały czas przybywa.

W niniejszym projekcie proponujemywyrównanie terenu i wykonanie nawierzchni szutrowej oraz obrzeży nadługości 736 m. Dodatkowo proponujemy zamontowane słupkówuniemożliwiających wjazd samochodów na tę drogę.

Tak wyremontowany trakt stanie sięważnym miejscem we wschodniej części osiedla Muchobór Wielki.Dzięki temu powstanie estetyczna przestrzeń wspólna dogodna dospacerów i jazdy rowerami. Ponieważ takich przestrzeni bardzobrakuje na naszym osiedlu jest to istotna sprawa dla mieszkańców.

  • 699 – Wydzielenie drogi dla rowerów z ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy ulicą Warciańską i Kosmonautów – 931 głosów

UZASADNIENIE

Projekt obejmuje dobudowaniebrakującego ciągu od ulicy Warciańskiej do przejazdu kolejowegooraz wydzielenie chodnika oraz drogi dla rowerów na odcinku odprzejazdu kolejowego do ulicy Kosmonautów. Uzasadnieniem jestprzerwa w DDR składająca się z ziemi, płyt betonowych i staregoasfaltu (pod wiaduktem AOW) oraz dalsza część (stara ulicaWarciańska) ze starego, chropowatego asfaltu. Dodatkowo zieleń jestuporządkowana wyłącznie w sąsiedztwie ulicy Kosmonautów, a napozostałej części działki trawnik wchodzi w nawierzchnię.Beneficjentem są wszyscy rowerzyści jadący m. in. z Leśnicy iStabłowic w kierunku centrum (i w drugą stronę). Jest to szybsza,ale jak widać mniej wygodna, alternatywa dla przejazdu przez węzełtramwajowo-kolejowy.

  • 249 – Montaż oświetlenia na przejściach dla pieszych oraz drodze rowerowej ? 762 głosów.

UZASADNIENIE

Przejścia w wyżej wymienionychpunktach są kiepsko oznakowane i bardzo słabo oświetlone. Wgodzinach wieczornych, a także jesienną i zimową porą, kiedyzapada zmierzch dosyć szybko, piesi jak i cykliści są niemalżeniewidoczni. Ponadto kierowcy często nie wiedzą, że znajdują sięw tych miejscach przejścia dla pieszych, w związku z czym częstodopuszczają się łamania przepisów ruchu drogowego poprzezwyprzedzanie, przez co niejednokrotnie dochodziło do potrąceńinnych uczestników ruchu drogowego.

Poprawa bezpieczeństwa ma na celuzainstalowanie w każdym z tych miejsc po dwie lampy (po obu osiachjezdni), tak by kierujący z daleka widzieli przejścia dla pieszychi znajdujących się przechodniów, a przez to mogli dostosowaćswoją prędkość oraz zastosować się do znaku B-25, czyli zakazuwyprzedzania.

  • 681 – Oświetlenie traktu rowerowo-pieszego pomiędzy ulicami Jana Ostroroga i Aleją Piastów na Oporowie – poprawa jakości życia mieszkańców ? 642 głosów

UZASADNIENIE

Zadrzewiony, świetnie ulokowany traktrowerowo-pieszy rozciągający się pomiędzy ulicami Jana Ostroroga,a Aleją Piastów. Obecnie na jego terenie znajdują się obiektyinfrastruktury publicznej – ławki i kubły na śmieci, które podosłoną nocy są regularnie niszczone przez osoby urządzającesobie w ich rejonie nocne spotkania towarzyskie. Montaż oświetleniasprawi, że miejsce to będzie dużo bardziej bezpieczne i częściejuczęszczane przez wszystkich mieszkańców osiedla nieobawiającychsię o swoje zdrowie i zaczepki po zachodzie słońca ze strony osóburządzających sobie w ich rejonie głośne zabawy.

  • 546 – Remont ciągu pieszo-rowerowego przy Chorzowskiej 1-17 ? 566 głosów

UZASADNIENIE

Ciąg pieszo-rowerowego przy budynku naul.Chorzowskiej 1-17, to fragment stery wejściowej do osiedla.Bezpośrednio sąsiaduje z pętlą tramwajową linii (3) i (5).

Jest to miejsce bardzo zniszczone,pokryte stale kałużami uniemożliwiającymi swobodne korzystaniezarówno przez pieszych, rowerzystów jak i usiłujących tamparkować kierowców.

Stanowi fatalną wizytówkę całegoosiedla.

Okolice pętli tramwajowej to węzełkomunikacyjny, położony wzdłuż jedynej drogi wylotowej łączącejWrocław z Opolem. Lansowana przez władze Wrocławia politykazachęcania mieszkańców podwrocławskich miejscowości dokorzystania z MPK oraz pozostawiania swoich samochodów na parkingachprzy pętlach tramwajowych zwiększa ilość korzystających z węzłaosób.

Coraz więcej dojeżdżających doWrocławia posiadaczy samochodów pozostawia je w każdym dostępnymmiejscu przy pętli dewastując je i dodatkowo potęgując wrażeniechaosu tego zaniedbanego fragmentu miasta. Utrzymywanie takiego stanustanowi zaprzeczenie hasła „Wrocław stolicą kultury?.

Przeprowadzenie kompleksowego remontuwspomnianego ciągu pieszo-rowerowego jest możliwe jedynie podwarunkiem rozwiązania problemu jego odwodnienia. Przebiegającawzdłuż tego terenu linia podziału działek powoduje, że systemodwodnienia nie może zostać samodzielnie wykonany przezSpółdzielnię Mieszkaniową Księże Małe, gdyż takowy musiwkroczyć na teren będący w zarządzie Zieleni Miejskiej. Wyższypoziom brzegu działki AR_7, 25/2 powoduje, że ciąg pieszo jezdny(AR_7, 26/5) staje się zlewnią wód opadowych z obszaru AR_7, 25/2,która nigdzie nie odprowadzana gromadzi się na gliniastejpowierzchni ciągu pieszo-jezdnego.

Bezpośredni beneficjenci:

– mieszkańcy budynku przy Chorzowskiej1-17,

– dzieci wracające ze szkołypodstawowej nr 99.

Próg 2: od 150 tys. zł do 500tys. zł. Dwa projektyu rowerowe

W ramach tego progu dostępne było 7200 000 zł.

Mieszkańcy za tę kwotę wybrali 14projektów w tym dwa rowerowe.

  • 596 – PUMPTRACK Wrocław – tor doskonalący umiejętność jazdy na rowerze ? 2113 głosów

UZASADNIENIE

W związku z rozwijającym się trendemna zdrowy tryb życia, coraz więcej osób decyduje się nauprawianie sportu. Dzięki Pumptrackowi, miasto umożliwi aktywnespędzanie czasu przez mieszkańców na rowerze, zapewniając aktywnąrozrywkę dla osób w każdym wieku. Wrocław dzięki tego typuinwestycji będzie postrzegany, jako miasto przyjazne rowerom,otwarte na budowę nowoczesnej infrastruktury rowerowej. WzgórzeAndersa jest idealną lokalizacją na tego typu tor, ponieważ wpobliżu znajdują się ścieżki rowerowe, aquapark oraz parksportów miejskich, które w połączeniu z pumptrackiem stworząidealne miejsce do aktywnego spędzania czasu wolnego. Infrastrukturarowerowa, którą chcemy dostarczyć mieszkańcom daje możliwośćprzeprowadzenia zawodów rowerowych. Ze względu na swojąuniwersalność czerpać przyjemność z jazdy mogą zarównoamatorzy, jak i profesjonaliści. Ten projekt pozwala także nazapewnianie rozrywki trudnej młodzieży, która na pewno z chęciąskorzysta z innowacyjnej infrastruktury. Na zachodzie moda napumptracki rozprzestrzenia się bardzo szybko. Jako, że Wrocławjest w 2016 roku europejską stolicą kultury, tego typuinfrastruktura świetnie wpisałaby się w kulturę kolarstwa. 
DajmyWrocławiowi iść z duchem czasu! 

Beneficjentemprojektu jest Fundacja Kult, której siedziba mieści się weWrocławiu. Głównym jej celem jest popularyzacja sportówrowerowych.

  • 59 – Drogi dla rowerów na ul. Piłsudskiego od pl. Legionów do Świdnickiej ? 1920 głosów

UZASADNIENIE

Projekt zakłada przedłużenie pasówrowerowych na ul. Piłsudskiego (wybudowanych w ramach projektu #269WBO 2014) do ul. Świdnickiej w postaci jednokierunkowych dróg dlarowerów po obu stronach ulicy, wydzielonych częściowo z chodnika iczęściowo z jezdni. Projekt przewiduje również budowę łącznikado istniejącej drogi dla rowerów na ul. Zielińskiego, kończącejsię obecnie pod wiaduktem.