Wrocław: trasa rowerowa Na Polance już gotowa

infobike
27.05.2014 23:29

P {}A:link {}

Zgodnie z polityką rowerową dla miasta Wrocławia do 2020 roku udział ruchu rowerowego w stolicy Dolnego Śląska ma wynieść 15%. Żeby tak się stało, trzeba nie tylko promować jazdę rowerem, ale również umożliwić jak najwygodniejsze i przede wszystkim bezpieczne poruszanie się po mieście. Temu właśnie ma służyć rozbudowa systemu tras rowerowych –czytamy na stronie internetowej Wrocławia

 napolance1

Fot. UJ – wroclaw.pl

Wygodniej Na Polance

Jednokierunkowy pas rowerowy powstał na ul. Na Polance. Dzięki niemu podróż rowerem od mostu Trzebnickiego do Osobowickiego jest dużo bardziej komfortowa.

– W tym miejscu jezdnia była wystarczająco szeroka, żeby wydzielić pas zarezerwowany wyłącznie dla jednośladów –mówi Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy. – Dodatkowo jeśli ktoś jedzie od strony Osobowic, przejeżdża przez przejazd rowerowy przy moście Osobowickim i jedzie dalej w kierunku mostu Trzebnickiego, może jechać odnowionym ciągiem pieszo-rowerowym biegnącym wzdłuż ulicy Na Polance – dodaje.

 napolance2

Fot. UJ – wroclaw.pl

Łup w słup”to już przeszłość

Rowerzyści, jeżdżący ulicą Legnicką przy zajezdni tramwajowej, również mają już wygodniej. Wprawdzie oddany do użytku odcinek drogi rowerowej (przy ul. Wejherowskiej) nie jest długi, ale do tej pory jazda nim sprawiała cyklistom dużo problemów.

– To było typowe wąskie gardło –mówi Chojnacki –Była nawet słynna akcja dotycząca tego odcinka, czyli „łup w słup”, wszystko przez to, że był to najkrótszy odcinek z największą ilością słupów w infrastrukturze rowerowej. Obecnie mamy w końcu połączenie, w którym rowerzyści zjadą pieszym z „pleców”przez co trasa będzie mniej uciążliwa zarówno dla jednych jak i dla drugich – dodaje.

Więcej dróg w drogach, czyli kolejne nowości na Legnickiej

Likwidacja wąskiego gardła przy zajezdni tramwajowej, to dopiero początek rowerowych nowości na ulicy Legnickiej. Kolejną jest budowa nowej drogi rowerowej między placem Strzegomskim a ul. Rybacką.

– Jest to bardzo ważne spięcie trasy dla jeżdżących tędy rowerzystów. Obecnie chcąc dojechać do centrum, na wysokości placu Społecznego napotykamy na bardzo niewygodne przejście do drogi rowerowej, która znajduje się po drugiej stronie ulicy –tłumaczy Chojnacki.

W tym miejscu trzeba zjechać wąską rampą w podziemie placu Społecznego i wyjechać z niego po drugiej stronie. Docelowo droga rowerowa ma być kontynuowana po północnej stronie ul. Legnickiej, a co ważniejsze na skrzyżowaniach z ul. Białowieską i ul. Dobrą wyniesione zostaną przejazdy rowerowe, tak, żeby kierowcy musieli zwolnić. Do tej pory te miejsca są jednymi z najbardziej kolizyjnych we Wrocławiu –dodaje Chojnacki.

Postępowanie na budowę tej trasy jest w trakcie. Obecnie do ZDiUM wpływa sporo pytań od potencjalnych wykonawców.

Jechać trzeba mieć po czym i trzeba umieć

System tras rowerowych we Wrocławiu wciąż jeszcze nie jest spójny. Na ich uzupełnienie kładziony jest więc największy nacisk. Nie można jednak pominąć edukacji i promocji roweru w mieście, przyznaje Chojnacki.

– Osobnym wątkiem jest cały proces edukacyjno-informacyjny, czyli projekty, które dzieją się w szkołach, np. rowerowa szkoła gdzie, dzieciaki uczone są jak jeździć rowerem nie tylko po placu ale też z domu do szkoły. Wydajemy publikacje i mapy o tym jak poruszać się rowerem po Wrocławiu. W tym roku po raz pierwszy będzie również organizowana akcja Rowerem do Pracy. Do wzięcia w niej udziału chcemy zachęcić część firm, które później będą zachęcać pracowników do tego rodzaju transportu –tłumaczy Chojnacki.

UJ