Wrocław: rowerowy projekt na 2 000 000 zł we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim
Aż 2 000 000 zł będzie można uzyskać na rowerowy projekt w tegorocznym Wrocławskim Budżecie Obywatelskim. Polega on na wyznaczeniu pasów rowerowych oraz niezbędnych śluz i sygnalizacji dla rowerów w centrum Wrocławia. Należy to zrobić zwężając pasy ruchu lub zmieniając część z nich w rowerowe
Pomysłodawcą projektu jest Wrocławska Inicjatywa Rowerowa. Projekt otrzymał nr 1 i nosi tytuł Rowerowy Wrocław II. Przypomnijmy, że w 2014 roku to właśnie rowerowy projekt 'Rowerowy Wrocław – bezpieczne trasy rowerowe w centrum?nr 269 zebrał najwięcej głosów ?15925. Tym razem, jak informują organizatorzy, projekt RWII polega na wyznaczeniu pasów rowerowych oraz niezbędnych śluz i sygnalizacji dla rowerów na następujących ulicach:
Świdnicka (część najbardziej uczęszczanej przez rowerzystów trasy w mieście)
-w kier. północnym od pl. Kościuszki do ul. Bożego Ciała;
-w kier. południowym od ul. Podwale do ul. Piłsudskiego; Bożego Ciała i Widok (część najbardziej uczęszczanej przez rowerzystów trasy w mieście)
-pas i kontrapas dla rowerów na całej długości; pl. Orląt Lwowskich (zapewnienie ciągłości dla trasy, która powstała na Braniborskiej)
-w obu kier. od ul. Braniborskiej do Podwala; św. Katarzyny i Piaskowa (połączenie pl. Nankiera z pl. Dominikańskim w obu kierunkach)
-pas i kontrapas dla rowerów na całej długości;
Grodzka (fragment trasy wokół ścisłego centrum)
-w kier. wschodnim od Szewskiej do Piaskowej;
Grabiszyńska (obecnie najbardziej nieprzyjazna dla rowerzystów areria w mieście)
-w kier. zachodnim od pl. Legionów do Zaporoskiej;
Drobnera, Dubois, Mieszczańska, Jagiełły (główna trasa bez udogodnień dla rowerzystów)
-w obu kier. na całej długości;
Sienkiewicza (główna ulica bez udogodnień dla rowerzystów)
-w obu kier. od pl. Bema do Sępa-Szarzyńskiego;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kochanowskiego (trasa łącząca bez zbędnych objazdów m. Jagiellońskie z m. Szczytnickim)
-w obu kier. od Mostu Szczytnickiego do Mostów Jagiellońskich;
Peronowa (ważny fragment w rejonie Dworca Głównego bez udogodnień dla rowerów)
-w kier. północnym na całej długości;
pl. Społeczny (ważne skrzyżowanie w centrum łączące strumienie z różnych kierunków)
-w obu kier. od Mostu Grunwaldzkiego do Traugutta (oś wschód-zachód);
-w obu kier. od Purkyniego do pl. Wróblewskiego (oś północ-południe);
Podwale (główna ulica bez udogodnień dla rowerzystów)
-w kier. południowym: od Oławskiej do Kołłątaja;
-w obu kier. od Krupniczej do pl. Orląt; Stawowa i Borowska (ważny fragment w rejonie Dworca Głównego bez udogodnień dla rowerów)
-w kier. południowym od Piłsudskiego do Swobodnej;
Zachodnia (samograj)
-w obu kier. na całej długości;