Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: rowerowy projekt na 2 000 000 zł we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim

infobike
15.03.2015 19:17

Aż 2 000 000 zł będzie można uzyskać na rowerowy projekt w tegorocznym Wrocławskim Budżecie Obywatelskim. Polega on na wyznaczeniu pasów rowerowych oraz niezbędnych śluz i sygnalizacji dla rowerów w centrum Wrocławia. Należy to zrobić zwężając pasy ruchu lub zmieniając część z nich w rowerowe

Pomysłodawcą projektu jest Wrocławska Inicjatywa Rowerowa. Projekt otrzymał nr 1 i nosi tytuł Rowerowy Wrocław II. Przypomnijmy, że w 2014 roku to właśnie rowerowy projekt 'Rowerowy Wrocław – bezpieczne trasy rowerowe w centrum?nr 269 zebrał najwięcej głosów ?15925. Tym razem, jak informują organizatorzy, projekt RWII polega na wyznaczeniu pasów rowerowych oraz niezbędnych śluz i sygnalizacji dla rowerów na następujących ulicach: 

 Świdnicka (część najbardziej uczęszczanej przez rowerzystów trasy w mieście) 

-w kier. północnym od pl. Kościuszki do ul. Bożego Ciała; 

-w kier. południowym od ul. Podwale do ul. Piłsudskiego; Bożego Ciała i Widok (część najbardziej uczęszczanej przez rowerzystów trasy w mieście) 

-pas i kontrapas dla rowerów na całej długości; pl. Orląt Lwowskich (zapewnienie ciągłości dla trasy, która powstała na Braniborskiej) 

-w obu kier. od ul. Braniborskiej do Podwala; św. Katarzyny i Piaskowa (połączenie pl. Nankiera z pl. Dominikańskim w obu kierunkach) 

-pas i kontrapas dla rowerów na całej długości; 

 Grodzka (fragment trasy wokół ścisłego centrum) 

-w kier. wschodnim od Szewskiej do Piaskowej; 

 Grabiszyńska (obecnie najbardziej nieprzyjazna dla rowerzystów areria w mieście) 

-w kier. zachodnim od pl. Legionów do Zaporoskiej; 

 Drobnera, Dubois, Mieszczańska, Jagiełły (główna trasa bez udogodnień dla rowerzystów) 

-w obu kier. na całej długości; 

 Sienkiewicza (główna ulica bez udogodnień dla rowerzystów) 

-w obu kier. od pl. Bema do Sępa-Szarzyńskiego; 

 Kochanowskiego (trasa łącząca bez zbędnych objazdów m. Jagiellońskie z m. Szczytnickim) 

-w obu kier. od Mostu Szczytnickiego do Mostów Jagiellońskich; 

 Peronowa (ważny fragment w rejonie Dworca Głównego bez udogodnień dla rowerów) 

-w kier. północnym na całej długości; 

 pl. Społeczny (ważne skrzyżowanie w centrum łączące strumienie z różnych kierunków) 

-w obu kier. od Mostu Grunwaldzkiego do Traugutta (oś wschód-zachód); 

-w obu kier. od Purkyniego do pl. Wróblewskiego (oś północ-południe); 

 Podwale (główna ulica bez udogodnień dla rowerzystów) 

-w kier. południowym: od Oławskiej do Kołłątaja; 

-w obu kier. od Krupniczej do pl. Orląt; Stawowa i Borowska (ważny fragment w rejonie Dworca Głównego bez udogodnień dla rowerów) 

-w kier. południowym od Piłsudskiego do Swobodnej; 

 Zachodnia (samograj) 

-w obu kier. na całej długości;