Wrocław: rowerowe twarze na Rynku
Od środy 21 października nawrocławskim Rynku można oglądać ekspozycję zatytułowaną?Kochaj Wrocław, wybieraj rower?, która jest częściąoddolnej kampanii promującej wybieranie jednośladu w codziennychpodróżach. Oprócz podsumowania 7 miesięcy wytężonej pracyzespołu KWWR, jest to również okazja, aby obejrzeć fotografiemodeli wybranych w ramach konkursu na Rowerową Twarz Miasta.Ekspozycja jest ustawiona na północnej pierzei Rynku i potrwa dokońca miesiąca ? informuje wrocławski Urząd Miejski.
Kampania „Kocham Wrocław,wybieram rower” stawia sobie za cel promocję roweru jakonajbardziej wygodnego w nowoczesnym mieście środka transportu.Przez ostatnie 7 miesięcy łączyła zachodnie wzorce z wrocławskimirealiami i ambicjami Urzędu Miasta opisanymi w Polityce Rowerowej,aby do 2020 roku min. 15% wszystkich podróży w celachkomunikacyjnych wrocławianie odbywali na rowerze. Celem Kampaniibyło też podjęcie dyskusji ze stereotypami dotyczącymi poruszaniasię na rowerze.
„Kocham Wrocław, wybieram rower”jest pierwszą w Polsce kampanią promującą wybieranie roweru wcodziennych podróżach. Poprowadziło ją Stowarzyszenie AkcjaMiasto, oddolna inicjatywa wrocławian chcących zmieniać swojemiasto na lepsze. – Choć budowa tras jest niezbędna, mieszkańcymiasta powinni też być zachęcani do zmiany nawykówtransportowych. Powinniśmy i chcemy wspierać ich w zakresiepodnoszenia wiedzy na temat prawidłowego korzystania z roweru iinfrastruktury. – mówi wrocławski oficer rowerowy Daniel Chojnackii dodaje, że w wielu europejskich miastach takie działania są zsukcesem prowadzone od lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kampania KWWR skutecznie łączyładziałania o charakterze promocyjnym i edukacyjnym. Oprócz działańtakich jak rywalizacja firm i uczelni w ramach Europejskiego WyzwaniaRowerowego czy akcji niestandardowych, takich jak np. PrzejazdStylowych Rowerzystów.
– Nie każdy może od razu przesiąśćsię na rower, ale warto wesprzeć tych, którzy noszą się z takąmyślą – mówi Ewa Bałazińska, dyrektor kreatywna kampaniidodając, że w ramach akcji – Opracowaliśmy zatempraktyczne kompendium rowerowej wiedzy wraz z 21-dniowym newsletteremmotywacyjnym – taki pakiet startowy dla wszystkich, którzyniekoniecznie wiedzą, od czego zacząć. Poprowadziliśmy też serięindywidualnych lekcji z bezpiecznej jazdy w ruchu miejskim ? dodajeBałazińska.
Poza edukacją postawiliśmy narywalizację firm i uczelni w ramach Europejskiego WyzwaniaRowerowego oraz akcje niestandardowe, takie jak np. kibicowanierowerzystom czy Przejazd Stylowych Rowerzystów. Uwagę zwracaliśmyteż nietypowymi hasłami na nośnikach ITS, emisją oryginalnychspotów w lokalnych radiostacjach, konkursami w mediach czyatrakcyjną wizualnie reklamą w pojazdach MPK.
„