Wrocław planuje budowę ośmiu nowych tras rowerowych
Miasto planuje budowę ośmiu nowych trasrowerowych o łącznej długości ponad ośmiu kilometrów. Wnajbliższych dwóch latach nowe drogi rowerowe powstaną głównie wcentrum miasta.
Miasto złożyło w środę wniosek do konkursu odofinansowanie budowy nowych tras rowerowych w ramach zintegrowanychinwestycji terytorialnych – poinformował w środę na konferencjiprasowej Jakub Szymczak z Biura Zrównoważonej Mobilności. Wniosekobejmuje budowę ponad 8 km dróg rowerowych, m.in. przy ulicyPiłsudskiego, Dworcowej, Swobodnej, Solskiego i Wyszyńskiego.
„W pierwszej kolejności wybudowana zostanietrasa przy ulicy Solskiego. Został już na nią rozstrzygniętyprzetarg” – powiedział Szymczak.
Wrocławski oficer rowerowy Daniel Chojnackipoinformował, że od nowego sezonu dwukrotnie zwiększą się zasobyWrocławskiego Roweru Miejskiego. Mieszkańcy otrzymają dodyspozycji około 2 tys. rowerów i 200 stacji. W pierwszym etapiebędzie to 100 stacji i tysiąc rowerów, w drugim – od czerwca –kolejnych 100 stacji i drugie tyle rowerów.
„To ostatnia przerwa zimowa w funkcjonowaniuWrocławskiego Roweru Miejskiego. Od tego sezonu rowery możnawypożyczać przez cały rok” – mówił rzecznik prasowyNextbike Polska, operatora systemu, Marek Pogorzelski. Zaznaczył, żezimą rowerów będzie mniej, bo 600.
Tegoroczny sezon Wrocławskiego Roweru Miejskiegorozpocznie się 25 marca, a nie 1 marca, jak wcześniej zapowiadano.
„W końcowym etapie przygotowań wystąpiłyopóźnienia w dostawie podzespołów systemu wypożyczania rowerów,więc jesteśmy zmuszeni przełożyć termin startu WrocławskiegoRoweru Miejskiego o ponad trzy tygodnie” – tłumaczyłPogorzelski.
Dłuższy czas czekania na początek sezonu operatorsystemu chce użytkownikom zrekompensować wydłużeniem czasubezpłatnego korzystania z rowerów z 20 do 60 minut przez pierwszytydzień działania systemu.
„Zwiększymy również liczbę rowerów zsiedmiobiegową przerzutką. Ponadto w pierwszym etapie nie 20, jakwcześniej planowano, ale 40 stacji będzie wyposażonych w terminalumożliwiający rejestrację w systemie i wypożyczenie roweru. Przezpierwszy tydzień rezygnujemy też z pobierania opłat za rezerwacjęrowerów specjalnych” – powiedział Pogorzelski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poza standardowymi rowerami czwartej generacjimieszkańcy Wrocławia skorzystają z 65 rowerów niestandardowych:rowerów familijnych typu cargo, tandemów, rowerów elektrycznych,typu składak i handbike oraz z rowerów dziecięcych. Z tychostatnich bez rezerwacji i dodatkowej opłaty.
Wszystkie rowery niestandardowe, po wcześniejszejrezerwacji, zostaną dostarczone do wybranej stacji. Doceloworezerwacja będzie wiązała się z dodatkową opłatą.
Od 25 marca pilotażowo za dodatkową opłatą będziemożna zwrócić rower poza stacją Wrocławskiego Roweru Miejskiego.
„Rozwiązanie takie wprowadzono w woj.łódzkim, gdzie nadal 90 proc. rowerów oddawanych jest na stacjach,więc nie ma obawy, że rowery będą przeszkadzać na drogach czychodnikach” – mówił rzecznik.
Rowery będzie można wypożyczyć, korzystając zaplikacji, terminalu lub sparowanej z kontem karty RFID. Powypożyczenia system otwiera blokujący tylne koło roweru zamekO-Lock. Po zakończeniu jazdy należy ręcznie zablokować godźwignią. (PAP)
„