Wrocław planuje budowę ośmiu nowych tras rowerowych

infobike
27.02.2019 16:18

Miasto planuje budowę ośmiu nowych trasrowerowych o łącznej długości ponad ośmiu kilometrów. Wnajbliższych dwóch latach nowe drogi rowerowe powstaną głównie wcentrum miasta.

Miasto złożyło w środę wniosek do konkursu odofinansowanie budowy nowych tras rowerowych w ramach zintegrowanychinwestycji terytorialnych – poinformował w środę na konferencjiprasowej Jakub Szymczak z Biura Zrównoważonej Mobilności. Wniosekobejmuje budowę ponad 8 km dróg rowerowych, m.in. przy ulicyPiłsudskiego, Dworcowej, Swobodnej, Solskiego i Wyszyńskiego.

W pierwszej kolejności wybudowana zostanietrasa przy ulicy Solskiego. Został już na nią rozstrzygniętyprzetarg” – powiedział Szymczak.

Wrocławski oficer rowerowy Daniel Chojnackipoinformował, że od nowego sezonu dwukrotnie zwiększą się zasobyWrocławskiego Roweru Miejskiego. Mieszkańcy otrzymają dodyspozycji około 2 tys. rowerów i 200 stacji. W pierwszym etapiebędzie to 100 stacji i tysiąc rowerów, w drugim – od czerwca –kolejnych 100 stacji i drugie tyle rowerów.

To ostatnia przerwa zimowa w funkcjonowaniuWrocławskiego Roweru Miejskiego. Od tego sezonu rowery możnawypożyczać przez cały rok” – mówił rzecznik prasowyNextbike Polska, operatora systemu, Marek Pogorzelski. Zaznaczył, żezimą rowerów będzie mniej, bo 600.

Tegoroczny sezon Wrocławskiego Roweru Miejskiegorozpocznie się 25 marca, a nie 1 marca, jak wcześniej zapowiadano.

W końcowym etapie przygotowań wystąpiłyopóźnienia w dostawie podzespołów systemu wypożyczania rowerów,więc jesteśmy zmuszeni przełożyć termin startu WrocławskiegoRoweru Miejskiego o ponad trzy tygodnie” – tłumaczyłPogorzelski.

Dłuższy czas czekania na początek sezonu operatorsystemu chce użytkownikom zrekompensować wydłużeniem czasubezpłatnego korzystania z rowerów z 20 do 60 minut przez pierwszytydzień działania systemu.

Zwiększymy również liczbę rowerów zsiedmiobiegową przerzutką. Ponadto w pierwszym etapie nie 20, jakwcześniej planowano, ale 40 stacji będzie wyposażonych w terminalumożliwiający rejestrację w systemie i wypożyczenie roweru. Przezpierwszy tydzień rezygnujemy też z pobierania opłat za rezerwacjęrowerów specjalnych” – powiedział Pogorzelski.

Poza standardowymi rowerami czwartej generacjimieszkańcy Wrocławia skorzystają z 65 rowerów niestandardowych:rowerów familijnych typu cargo, tandemów, rowerów elektrycznych,typu składak i handbike oraz z rowerów dziecięcych. Z tychostatnich bez rezerwacji i dodatkowej opłaty.

Wszystkie rowery niestandardowe, po wcześniejszejrezerwacji, zostaną dostarczone do wybranej stacji. Doceloworezerwacja będzie wiązała się z dodatkową opłatą.

Od 25 marca pilotażowo za dodatkową opłatą będziemożna zwrócić rower poza stacją Wrocławskiego Roweru Miejskiego.

Rozwiązanie takie wprowadzono w woj.łódzkim, gdzie nadal 90 proc. rowerów oddawanych jest na stacjach,więc nie ma obawy, że rowery będą przeszkadzać na drogach czychodnikach” – mówił rzecznik.

Rowery będzie można wypożyczyć, korzystając zaplikacji, terminalu lub sparowanej z kontem karty RFID. Powypożyczenia system otwiera blokujący tylne koło roweru zamekO-Lock. Po zakończeniu jazdy należy ręcznie zablokować godźwignią. (PAP)