Wrocław: kampania Kocham Wrocław, wybieram rower
Kampania Kocham Wrocław, wybieramrower była pierwszą w naszym mieście tak kompleksowąkampanią promującą poruszanie się na rowerze w codziennychpodróżach. Przeprowadziło ją Stowarzyszenie Akcja Miasto, którewygrało w konkursie ogłoszonym przez Urząd Miejski Wrocławia. Po7 miesiącach przyszedł czas na podsumowanie prorowerowych działańwe Wrocławiu ? informuje wrocławski Urząd Miejski.
Kampania „Kocham Wrocław,wybieram rower” trwała od początku kwietnia do końcapaździernika 2015 roku. Jej celem było wypromowanie poruszania sięna rowerze w codziennych podróżach.
– Chcieliśmy pokazać rower jakowygodny i stylowy środek transportu, jednocześnie przełamującpewne stereotypy z nim związane – tłumaczy Ewa A. Bałazińska zAkcji Miasto. – Ważną kwestią na której się skupiliśmy byłarównież edukacja. Przygotowaliśmy publikacje na temat przesiadaniasię na rower. Zależało nam na tym, aby wzrastała świadomość ikultura wszystkich uczestników ruchu, w tym samych rowerzystów– dodaje Bałazińska.
Podczas trwania kampanii zorganizowanomasę konkrusów, happeningów, spotkań, instruktaży i innychdziałań, które miały realizować założoną przez organizatorówmisję.
HAPPENINGI
Podczas pozytywnych happeningówrowerzyści prowadzący kampanię Kocham Wrocław, wybieram rowerzarówno dzielili się swoją pasją do roweru, jak równieżzwracali uwagę na istotne dla cyklistów zagadnienia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EDUKACJA
Promocja roweru i wybierania go docodziennych podróży po wrocławiu to również edukacja tych,którzy nieśmiało zabierali się za zmianę swoich nawykówkomunikacyjnych. Wydana została broszura edukacyjna, w którejznalazły się publikacje stworzone przez wrocławian jeżdżącychrowerem codziennie specjalnie z myślą o tych, którzy dopierorozważają przesiadkę. Została ona również udostępniona wformie e-booka.Na chętnych czekały również zajęcia WyższejSzkoły Rowerowej Jazdy.
ECC 2015
Przez cały maj kampania skupiała sięna promocji EuropejskiegoWyzwania Rowerowego, do którego w tym roku po raz pierwszyprzystąpił Wrocław. Na wynik naszego miasta mógł pracowaćkażdy, wystarczyło, że w maju przesiadł się na rower i za pomocąspecjalnej aplikacji rejestrował przejechane kilometry. Dziękizaangażowaniu mieszkańców stolica Dolnego Śląska zajęławysoką, drugą pozycję z wynikiem 334,462 przejechanychkilometrów. Oprócz głównej rywalizacji we Wrocławiu ścigałysię również między sobą firmy i uczelnie. W sumie dla stolicyDolnego Śląska kręcili studenci z 13 wrocławskich szkółwyższych i pracownicy 94 firm. Ci pierwsi przejechali dla Wrocławiablisko 85 tysięcy kilometrów, a firmy niemal 185 tys. km.
KONKURSY
Na facebookowejstronie akcji na rowerzystów czekały również przeróżnekonkursy z nagrodami od partnerów kamapnii. Można więc byłowygrać rowerowe gadżety, jak również bilety i wejściówki m.in.do Aquaparku, Wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego, Wyspa przygody -Opatowicka, na punkt widokowy w Sky Tower, bilety do kina NoweHoryzonty i wiele innych. W ramach kampanii zorganizowano równieżkonkurs na RowerowąTwarz Miasta, której zwycięzcy pojawili się na bilbordach iplakatach promujących jazdę rowerem w mieście.
„