Wrocław – 4 km nowej trasy rowerowej za 8,7 mln zł

infobike
02.01.2019 15:58

We Wrocławiu oddano do użytku nową trasęrowerową o długości 4 km. Jedna z największych inwestycjirowerowych w mieście kosztowała 8,7 mln zł.

We Wrocławiu można korzystać z ponad 1100 km trasrowerowych. Rowerzyści mają do dyspozycji ponad 9,2 tys. miejscpostojowych i około 20 samoobsługowych stacji naprawczych. W 2018r. miasto przeznaczyło na inwestycje rowerowe blisko 21 mln zł.

W środę przedstawiciele wrocławskiego magistratupoinformowali o oddaniu do użytku ponad czterokilometrowej trasywzdłuż ulicy Grabiszyńskiej, którą będzie można dostać siędo centrum miasta, nieprzerwanie jadąc po jednej stronie ulicy.

Koszt budowy nowej drogi rowerowej wyniósł 8,7 mlnzł. Inwestycję dofinansowała Unia Europejska, w ramachZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Wrocławskiego ObszaruFunkcjonalnego.

To największa inwestycja rowerowa whistorii Wrocławia. Zarówno w kontekście nakładów finansowych,jak i nowej oferty dla mieszkańców. Ponad czterokilometrowa trasabiegnąca przez tak gęsto zamieszkały obszar Wrocławia to pewnagwarancja sukcesu. Jestem pewien, że już w pierwszym rokufunkcjonowania trasy ruch rowerowy istotnie się zwiększy„– mówił oficer rowerowy Wrocławia Daniel Chojnacki

Dwukierunkowa droga rowerowa biegnie wzdłuż ulicyGrabiszyńskiej po południowej stronie od placu Legionów do Ślęzy.Dodatkowo na odcinku od placu Legionów do ul. Zaporoskiej także postronie północnej. Przy okazji realizacji tej inwestycji powstałynowe chodniki, 9 wyniesionych przejść dla pieszych i dodatkoweprzez ul. Grabiszyńską na wysokości nowego przystanku, a także 2nowe przystanki tramwajowe w rejonie ul. Kolejowej.

Bardzo bliski dostęp do nowej trasy na całymodcinku, czyli od Ślęzy do placu Legionów, będzie miało terazprawie 70 tys. osób z osiedli Oporów, Grabiszyn-Grabiszynek,Gajowice i Przedmieście Świdnickie.

Jak podkreślił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, wplanach magistratu są kolejne inwestycje rowerowe i rozszerzaniesieci tras rowerowych tak, aby utworzyły jeden spójny i bezpiecznysystem, a każde osiedle było skomunikowane drogami rowerowymi zcentrum.

W najbliższych latach trasy rowerowepowstaną między innymi na ulicach Wyszyńskiego, Piaskowej,Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Na Grobli, Walońskiej,Karkonoskiej, Hubskiej, Swobodnej, Żmigrodzkiej czy Dworcowej„– zapowiedział prezydent Wrocławia.

Dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności MonikaKozłowska-Święconek dodała, że w planach jest jeszcze budowapromenady pieszo-rowerowej, tzw. promenady Krzyckiej, czyli7,5-kilometrowej trasy pieszo-rowerowej wzdłuż kolejowej obwodnicytowarowej.

Jesteśmy w trakcie opracowania kompleksowejkoncepcji dla całego odcinka – od ulicy Grabiszyńskiej doTarnogaju. Uruchamiając nową trasę na ul. Grabiszyńskiej,świadomie łączymy się jednocześnie z promenadą Krzycką –tworzymy kolejny element systemu pieszo-rowerowego” –powiedziała Kozłowska-Święconek.

W 2019 r. ma także dwukrotnie zwiększyć sięsystem roweru miejskiego. Do dyspozycji mieszkańców będzie około2 tys. rowerów i 200 stacji. (PAP)