Wprowadzanie rowerów na dworce kolejowe – legalne
P {}H2 {}H2.cjk {„SimSun”}H2.ctl {„Lucida Sans”}A:link {}
Wprowadzanie rowerów na dworce kolejowe – legalne
Od 30 listopada 2013 legalne będzie wprowadzanie na perony, do holi i tunelów dworcowych rowerów nieprzeznaczonych do przewozu koleją –informuje ogólnopolska sieć organizacji rowerowych „Miasta dla Rowerów”
Tego dnia w życie wchodzi nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych ( Nowelizacja jest rezultatem nacisku Miast Dla Rowerów – o czym można Nowy przepis jest korzystny w szczególności dla:
-
kurierów rowerowych nadających i odbierających przesyłki konduktorskie z pociągów;
-
osób kupujących bilety w kasach dworcowych i wprowadzające na teren dworca rowery których nie mogły zostawić na zewnątrz (na przykład w związku z brakiem stojaków);
-
osób, które korzystają z przejść (tuneli) dworcowych wyłącznie w celu przedostania się przez teren kolejowy do innej części miasta (tzn. nie podróżują z rowerami pociągiem).
Dotychczas rowery wolno było wprowadzać na dworzec pod warunkiem, że podróżny zabierał je do pociągu, czyli – jak można się domyślać – miał ze sobą ważny bilet, w tym – bilet na rower. Przepis był martwy, ale stanowił pewne teoretyczne zagrożenie dla coraz większej grupy ludzi. Na przykład Straż Ochrony Kolei mogła zatrzymać podróżnego z rowerem, który zamierzał jechać pociągiem ale bilet chciał kupić dopiero u konduktora. W konsekwencji niedoszły podróżny zamiast pojechać pociągiem mógł zapłacić mandat.
Uwaga: na tereny kolejowe
Droga dla rowerów w tunelu pod peronami dworca kolejowego Kraków Główny. Po lewej widoczne wjazdy na pochylnie prowadzące na perony dworca.
mh
Źródło: http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=9&art=112