Wola: rowerowe projekty do budżetu
Stowarzyszenie Zielone Mazowszeinformuje o nowych projektach rowerowych zgłoszonych do projektupartycypacyjnego na 2016 rok. Wśród nich znajdują się pasyrowerowe, ścieżka rowerowa i ruch rowerowy pod prąd.
Na Woli zgłoszone zostały czteryróżnego kalibru projekty pasów rowerowych. Radny, któryw minionej kadencji najbardziej zawzięcie blokował powstaniepasów rowerowych w tej dzielnicy, uzyskał w ostatnichwyborach 10x mniej głosów niż typowe projekty rowerowe w budżeciepartycypacyjnym, i już nie jest radnym, więc jest szansa narealizację – wystarczy tylko zagłosować! Ale coś dla siebieznajdą także zwolennicy „twardej” infrastrukturyrowerowej poza jezdnią. Pieszym polecamy nowe przejścia, dziękiktórym wyprawa na drugą stronę ulicy nie będzie wymagała dojazdurowerem.
Pasyrowerowe dla Woli – rowerem z Górczewskiej do Śródmieścia
Wyznaczenie pasów rowerowych nawybranych ulicach Woli, łączących istniejące lub planowane dorealizacji w 2015 r. ścieżki. Pasy ruchu dla rowerówpowstałyby na odcinkach ulic: Górczewska, Leszno (alternatywnie:Wolska), al. Solidarności, al. Jana Pawła II.
Noweprzejścia dla pieszych przy Dobrzańskiego, Wroniej, Karolkowej,Tyszkiewicza i pomiędzy parkami
Wyznaczenie 5 przejść dla pieszych nawolskich ulicach: przez Górczewską pomiędzy parkiem Szymańskiegoa Parkiem Moczydło, przez Al. Solidarności wzdłużKarolkowej, przez Al. Solidarności przy Sądach, przez Al.Solidarności przy Wroniej i Wyszyńskiego oraz przez Górczewskąwzdłuż Tyszkiewicza i Wawelberga.
Projekt składa się z trzechelementów poprawiających komfort jazdy i bezpieczeństworowerzystów i pieszych na skrzyżowaniach alei PrymasaTysiąclecia:
1) Przeniesienie drogi dla rowerów na drugąstronę stacji benzynowej „Bliska” (przy Górczewskiej)
2)Wyznaczenie brakujących przejazdów przez skrzyżowanie (przyWolskiej)
3) Poszerzenie przystanku autobusowego i DDR(przy Kasprzaka)
Ścieżkarowerowa od skrzyżowania z Okopową / al. Solidarności doRondo Daszyńskiego
Budowa ścieżki rowerowej asfaltowej850 m od skrzyżowania z Okopową / al. Solidarności doRondo Daszyńskiego, po stronie Muzeum Powstania Warszawskiego wrazz namalowaniem pasów na ulicach poprzecznych, wymianą szkiełw sygnalizacji, projektem zmiany organizacji ruchu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poprawawarunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli
Pakiet zmian w organizacji ruchupoprawiających bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów naulicach Mirowa, w tym pasy rowerowe na ul. Grzybowskiej,dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na lokalnychulicach jednokierunkowych i budowa azylów na 4 przejściach dlapieszych.
Pasyrowerowe na Powązkowskiej oraz łączniki na Niskiej i Młocińskiej
Utworzenie pasów rowerowych naPowązkowskiej i Dzikiej, budowa 2 łączników pomiędzyRondzem Radosława a ul. Młocińską (zjazd ze skarpy) oraz naprzedłużeniu ul. Niskiej do drogi rowerowej na Okopowej, a takżezainstalowanie dwóch zadaszonych wiat rowerowych (przy Piaskowejoraz na rogu Al. Jana Pawła II i Niskiej)
Pasyrowerowe na ul. Tatarskiej i ul. Ostroroga
Projekt przewiduje wytyczeniejednokierunkowego pasa rowerowego na ul. Tatarskiej (północnastrona) oraz jednokierunkowych pasów na ul. Ostroroga; cel -uzupełnienie w niskokosztową infrastrukturę rowerowądzielnicy Wola, od lat zaniedbanej szczególnie dlaniezmotoryzowanych uczestników ruchu. Przekroje ulic pozwalają nawdrożenie organizacji ruchu z pasami rowerowymi oraz pozwoląpodnieść bezpieczeństwo na ul. Tatarskiej, gdzie kierowcyregularnie przekraczają prędkość.
„