Wideodetektory w Łodzi zostały zamontowane
Wideodetektory w Łodzi zostały zamontowane
Na kilkunastu skrzyżowaniach z przejazdami rowerowymi, pod koniec listopada pojawiły się barierki z tablicami informującymi o prowadzonych pracach z wymianą sygnalizacji świetlnej. Można już testować skuteczność tego wynalazku zamontowanego przez ZdiT –pisze Rowerowa Łódź
Pisaliśmy już o zleceniu jakie zamówił (kliknij) Zarząd Dróg i Transportu – za sumę 4 358 888,21 zł ZDiT zażądał aby m.in. nowe detektory i kamery zostały zamontowane najpóźniej do końca listopada 2011 roku. Według umowy wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne: za nie wykonanie prac w terminie podanych w umowie w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień kalendarzowy opóźnienia – to prawie 4,360 złotych.
Na czym polegała ta wymiana detektorów zbliżeniowych? Jeśli chcecie się przekonać samemu, to można już korzystać z tej nowości technicznej. Dzisiaj monterzy kończyli ich instalowanie na kilku skrzyżowaniach.
Na czym polega wideo-detekcja
Czym się różni od obecnych przycisków? Tylko jednym – że rowerzysta nie będzie musiał nic przyciskać. Wystarczy, że podjedzie do skrzyżowania, a zamontowane urządzenie wykryje konieczność włączenia zielonego na przejeździe rowerowym. Nie oznacza to jednak, że taka detekcja 'wymusi’ zielone jeśli rowerzysta podjedzie w trakcie trwania cyklu. Niestety, tak jak dotychczas będzie trzeba odczekać na swoją kolejkę. Tak na prawdę wideo-detekcja to sprytny wybieg Inżynierii Ruchu ZDiT, która tym samym przyznała racje rowerzystom upominającym się o zdemontowanie niezgodnych z przepisami przycisków na przejazdach rowerowych (przeczytaj szczegóły).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co ciekawe, sens montowania takich czujników na przejazdach rowerowych poddają w wątpliwość nawet sami monterzy tych urządzeń! 'To bez sensu na przejazdach rowerowych. Zamontowali to chyba tylko po to, abyście się od nich odczepili, że są same przyciski.’ powiedział jeden z członków ekipy montującej. Potwierdził także, że zasięg takich czujników jest niewiele większy jak 3 metry, bo w przeciwnym razie czujnik będą wzbudzać także piesi idący w innym kierunku, a przechodzący obok przejazdu rowerowego.
Gdzie pojawiły się nowe detektory?
Pierwszym skrzyżowaniem było to 'pod estakadą’ al. Włókniarzy / al. Mickiewicza oraz ul. Rokicińska / ul. Puszkina (rondo Inwalidów) nowe urządzenia zamontowane zostały na skrzyżowaniach: ul. Drewnowska / ul. Kasprzaka;al. Włókniarzy / ul. Legionów; al. Włókniarzy / ul. Limanowskiego (rondo Korfantego); al. Włókniarzy / ul. Drewnowska;al. Bandurskiego / ul. Krzemieniecka;ul. Drewnowska / ul. Karskiego;al. Mickiewicza / ul. Żeromskiego;ul. Zachodnia / ul. Drewnowska.
W przyszłym roku 10 sztuk nowych sterowników sygnalizacji świetlnej będzie zainstalowanych na skrzyżowaniach, gdzie dopiero pojawią się przejazdy rowerowe: ul. Julianowska / ul. Żarnowcowa; al. Włókniarzy / ul. Żubardzka; ul. Zgierska / ul. Adwokacka; ul. Konstantynowska / ul. Krakowska / ul. Krzemieniecka; ul. Żeromskiego / al. Mickiewicza / ul. Łąkowa; ul. Konstantynowska / al. Unii Lubelskiej; ul. Zgierska / ul. Dolna; al. Kościuszki / al. Mickiewicza; ul. Zgierska / ul. Pojezierska;oraz na ul. Zachodnia – Manufaktura.
{hb}
Źródło: http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/533-wideodetektory-zamontowane