Warszawski ratusz przedstawił plany modernizacji ul. Kondratowicza
Dogodne wyjścia z metra do przystankówprzesiadkowych, dodatkowa zieleń uliczna, więcej dróg rowerowych,nowe miejsca parkingowe – to plany na przebudowę ul. Kondratowicza wzwiązku z rozbudową II linii metra. Warszawski ratusz zapowiada, żebędzie to ulica „na miarę XXI wieku”.
Na piątkowej konferencji prasowej w urzędziedzielnicy Targówek przedstawiono drogowe i architektoniczne plany namodernizację ul. Ludwika Kondratowicza. W związku z rozbudową IIlinii metra, ul. Kondratowicza ma zostać gruntownie przebudowana.
Druga linia metra ma mieć 23 km długości i 21stacji. Plany m.st. Warszawy zakładają dokończenie budowy całejII linii wraz ze Stacją Techniczno?Postojową Mory do 2022 r. NaPradze-Północ i Targówku, w ramach rozbudowy metra, powstaną trzystacje. W 2021 r. na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra ?przy skrzyżowaniu z ul. św. Wincentego i przy ul. Rembielińskiej.
Przedstawiona w piątek koncepcja przebudowy ul.Kondratowicza przewiduje przekształcenie jej w miejską aleję,będącą osią Bródna, przyjazną dla wszystkich mieszkańców.Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku ?będą one jednak znacznie bliżej siebie, dzięki czemu możliwebędzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną.Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokiechodniki. W zatokach wzdłuż jezdni zostanie wygospodarowanych ponad200 miejsc parkingowych.
Przebudowa ul. Kondratowicza będzie wiązać siętakże ze zmianą jakości przestrzeni publicznej w zakresie małejarchitektury, zieleni i funkcji wspomagających aktywnośćspołeczną, takich jak np. biblioteka, kawiarnia i toaleta w rejonieParku Bródnowskiego.
Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku dopierwotnych założeń budowy, mające zapewnić wygodne przesiadki zmetra. Stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 metrówna zachód, a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystankitramwajowe. Natomiast stację przy ul. św. Wincentego przesuniętona wschód o ok. 60 metrów. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużątunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystankitramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zielonąBiałołękę” – poinformował na konferencji członek zarząduMetra Warszawskiego Dariusz Kostaniak.
Zdaniem dyrektora Zarządu Dróg Miejskich (ZDM)Łukasza Puchalskiego budowa metra to „pięć minut dladzielnicy Targówek”. „Po kilku miesiącach dyskusji wratuszu, pracach w ZDM, jesteśmy blisko projektu wzorcowego.Projektu, z którego wszyscy będą zadowoleni” – ocenił.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przewodnicząca komisji infrastruktury i inwestycjirady m.st. Warszawy Iwona Wujastyk zaznaczyła, że po tym, jak ul.Kondratowicza zostanie „zniszczona” podczas budowy II liniimetra, będzie odbudowana jako ulica „z XXI wieku”. ZdaniemWujastyk ul. Kondratowicza to „naturalne serce dzielnicy”.
Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltzoceniła, że „Targówek jest ważny, ul. Kondratowicza jestważna, rozbudowa metra jest bardzo ważna, ale najważniejsi sąmieszkańcy, którzy – po pierwsze – będą korzystać z komunikacji,a – po drugie – będą mieli estetyczną przestrzeń na powierzchni„.(PAP)
reb/ biw/
„