Warszawa: rowerem pod prąd

infobike
21.07.2015 23:23

W stolicy będzie można jeździćrowerem ?pod prąd? lokalnymi uliczkami a przejazdy rowerowe będąwytyczane w miejscach, w których było to dotychczas niemożliwe.Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak podpisała nowelizacje?rowerowych? rozporządzeń do ustawy Prawo o ruchu drogowym ?informuje oficjalna strona Warszawy.

Nowe przepisy dopuszczają wprowadzeniem.in. kontraruchu rowerowego, śluz i wspólnych sygnalizatorówpieszo-rowerowych. Na ulicach pojawi się też nowy znak ? tzw.sierżant rowerowy. Będą trójkomorowe sygnalizatory dla rowerów iwiele innych rozwiązań, które umożliwią projektowanieinfrastruktury przyjaznej dla rowerów.

? Dostaliśmy narzędzia, dziękiktórym szybko usprawnimy ruch rowerowy w stolicy. W pierwszejkolejności skorzystamy z nich przy realizacji projektów rowerowychzgłoszonych w ramach tegorocznego budżetu partycypacyjnego ? mówiPrezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, która była jednąz głównych inicjatorek wprowadzenia powyższych zmian. Z treścią rozporządzeń dotyczącychznaków i sygnałów drogowych oraz warunków ich umieszczania nadrogach można się zapoznać nastronach: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/222901https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/231242.

Przepisy wejdą w życie w ciągunajbliższych kilku tygodni. Dzięki zmianom, infrastrukturęrowerową będzie można lepiej dopasować do potrzeb i możliwości,poprawiając bezpieczeństwo rowerzystów i zwiększając spójnośćsieci rowerowej. Dziś liczy ona ponad 428 km wydzielonejinfrastruktury. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km drógrowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów ikontrapasów rowerowych. W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych.