Warszawa: przetarg na kładkę rowerową pod mostem Łazienkowskim
W przyszłym roku powstaną kładki dlapieszych i rowerów na moście Łazienkowskim. Zarząd DrógMiejskich w Warszawie ogłosił przetarg na projekt i budowę kładekpodwieszonych pod przeprawą. Na ten cel przeznaczono 16 mln złotych.
Łukasz Puchalski ?dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i jednocześnie PełnomocnikPrezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej poinformował, żew tym roku powstanie projekt, a w przyszłym ruszy budowapodwieszonej kładki rowerowej pod mostem Łazienkowskim.
Most Łazienkowski został otwarty dlaruchu kołowego pod koniec października ubiegłego roku. Wciążjest jednak niedostępny dla pieszych i rowerzystów. Dlatego jeszczew trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się teżkładka rowerowo-piesza. Choć nie można jej było wykonać w ramachsamej odbudowy przeprawy, nowy most jest przystosowany do montażukładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników? informuje Urząd m.st. Warszawy.
Na budowę kładki Rada Warszawyprzyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł. Składa się na tom.in. budowa kilkusetmetrowej stalowej konstrukcji podwieszonej podmostem oraz przyczółków po obu stronach Wisły.
Przebieg nowej trasy rowerowejprecyzuje koncepcja opracowana na zlecenie ZDM przez firmęTransprojekt-Warszawa Sp. z o.o. Pod przeprawą zostaną podwieszonedwie kładki ? po północnej i południowej stronie. Po stronieśródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na CypluCzerniakowskim, zaś po praskiej – z drogą rowerową wzdłuż WałuMiedzeszyńskiego. Planujemy także dodatkową kładkę pozwalającąprzejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stroniewęzła), gdzie połączy się ona z budowaną właśnie drogą dlarowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanierównież rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę pozwalającądostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzeguWisły.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kładka pod mostem będzie szeroka na3,4 m. Dzięki temu, że będzie ona podwieszona poniżej pomostuprzeprawy, jej nachylenia nie przekroczą 6-7%. Cała trasa będziewyposażona w nowe oświetlenie.
Ogłoszony przez ZDM przetarg pozwoliwybrać firmę, która zaprojektuje i wybuduje kładki. Dokumentacjaprojektowa powinna być gotowa jesienią 2016 r. Budowa obiektu masię zakończyć nie później niż w listopadzie 2017 r., jednakwykonawca może zadeklarować skrócenie terminu o maksymalnie 18tygodni (to oprócz ceny najważniejsze kryterium przetargu). Możliwezatem, że z kładki będzie można skorzystać w sierpniu przyszłegoroku.
Szczegóły zamówienia >>Koncepcjakładki i materiały przetargowe
„